Vitamine met Foliumzuur

<p>Hi allemaal,?</p><p> </p><p>ik heb een vraag over vitamine met foliumzuur. Ik slik Mama vitamine van Davitamon met foliumzuur vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger was ( bij 6 weken ), maar nu heb ik ook losse foliumzuur tabletten van Davitamon gehaald. Kan ik die samen tegelijk slikken? Of is 1 van de 2 slikken beter?</p><p>?</p>

Hoi!
Je moet eigenlijk even kijken op het doosje hoeveel foliumzuur er in de tabletten zit die je slikt. Als je zwanger wilt worden of in jou geval bent dan is het het beste als je 400 microgram foliumzuur per dag binnen krijgt!
P.s. gefeliciteerd met je zwangerschap!
Groetjes!

Hoi!
Je moet eigenlijk even kijken op het doosje hoeveel foliumzuur er in de tabletten zit die je slikt. Als je zwanger wilt worden of in jou geval bent dan is het het beste als je 400 microgram foliumzuur per dag binnen krijgt!
P.s. gefeliciteerd met je zwangerschap!
Groetjes!

Hoi! 
Gefeliciteerd met je zwangerschap! 
Ik neem ook de Davitamon mama tabletten. Volgens mij zelfs de ‘compleet’ met visolie. De verloskundige adviseerde een goed merk te nemen omdat je dat beter op neemt. Alles wat je teveel hebt aan vitaminen plas je wel weer uit. Al denk ik wel dat een teveel waarneembaar is in nagels en haar... 
Groet!

In beide tabletten van Davitamon zit waarschijnlijk de aanbevolen hoeveelheid foliumzuur! Nergens voor nodig dus om ze allebei te slikken :) Even checken op de verpakking inderdaad!

Een multivitamine voor zwangeren heeft de juiste hoeveelheid foliumzuur al. Je hoeft dat dus niet nog eens extra te nemen. 
Daarnaast wordt foliumzuur aangeraden tot 10-11 weken. Daarna mag het nog wel hoor, maar is de noodzaak weg. Na die tijd zou ik dus al helemaal geen extra foliumzuur meer nemen.  
Ik slik zelf ook Davitamon compleet mama en volgens de verloskundige was dat prima. Alleen foliumzuur en vitamine D was ook al voldoende. 

De multivitamine die je noemt heeft al 200% vd aanbevolen dagelijkse hoeveelheid foliumzuur, extra slikken daarnaast is dus niet nodig :)

Daar zit de hoeveelheid aanbevolen foliumzuur al in. Dus ik zou er.niet nog eens  extra bij gaan slikken. Die tablet alleen al is goed genoeg
En vanaf een week of 12 a 14 heb je eigenlijk geeneens meer foliumzuur nodig.  Je mag het wel slikken  maar het is niet meer nodig in principe  vertelde mijn verloskundige 

Terug
Bovenaan