Vitamine slikken

<p>Hallo allemaal, kom ik weer met een gekke vraag haha. </p><p>Ik was me eens aan het verdiepen in vitamines. Op internet staat nl dat sommige vitamines de vruchtbaarheid kunnen vergroten. </p><p>Ik slik nu dus al (sinds augustus) multi zwanger worden. Hierin zit foliumzuur, vitamine D, en omega 3 visolie. Ik eet nl geen vis.</p><p>Nu zag ik dus dat vitamine B en vooral ook E de vruchtbaarheid ook vergroten. Maar krijg je dan op een gegeven moment niet een overdosis aan vitamine?!</p><p>Is het slim om naast multi zwanger ook nog vitamine E (en B) te slikken? </p>
 
Als je al een multivitamine slikt, hoef je niet nog meer te slikken. Als je teveel vitamines in je lichaam hebt, plas je deze gewoon uit. Je hebt er dus helemaal niks aan om teveel te  nemen, maar 't kan ook geen kwaad. 
 
Ik denk dat gebruik van meerdere vitamines zeker goed kan zijn voor de vruchtbaarheid, maar daar zal op een gegeven moment ook een limiet aan zitten.
Ik zou vooral adviseren om tips te bekijken over hoe een gezonde levenstijl belangrijk is voor je vruchtbaarheid, maar ook vooral al vooruitdenkend aan de periode dat je zwanger bent.
Op https://mamalove.nl/zwanger , of andere websites worden hier handige tips over geschreven die misschien wel bruikbaar zijn.
Maar nogmaals terugkomend op je vraag, ik denk niet dat het kwaad kan.
 
Terug
Bovenaan