Vitamine supplementen i.c.m. calcium

A

Anoniem

Guest
Heey,

Ik heb een vraag.
Mijn vriend en ik willen in september gaan beginnen met het proberen van het krijgen van een kindje. Ik ben al meerdere maanden vitamine supplementen aan het slikken zodat ik al een goed buffertje heb opgebouwd.

Nu komt het... ik kan heeeel moeilijk pillen slikken. Ik krijg ze alleen weg (zeker zulke grote) met yoghurt/vla.
Maar aangezien er in de pillen ijzer zit enzo ben ik bang dat dit teniet wordt gedaan door de calcium die in de yoghurt/vla zit.

Weet iemand of dit zo is?

Groetjes van Nancy.

Dat is zo. Als je ijzertabletten of supplementen hebt met ijzer erin, wordt de werking teniet gedaan door melkproducten. Probeer anders appelmoes!

Oja, dat is ook een goeie :) :)... Dankjewel zeg. Daar had ik nog helemaal nooit aan gedacht. Een hap appelmoes en daarnaast een calcium vrij ontbijt ;-). Top!!

Dat is inderdaad een goede oplossing!

Wat leuk dat jullie er in september er voor gaan!
Word het dan jullie eerste?

Wij gaan in nov, dec waarschijnlijk voor onze 3e!
Ik begin in aug/sept met foliumzuur.

Nog beter is met een glas sinaasappelsap, want hier zit vitamine c in. Vitamine C bevorderd de opname van ijzer.

Ter info: Door het slikken van vitaminepillen word je niet eerder of sneller zwanger. Het slikken van foliumzuur helpt bij het voorkomen van afwijkingen bij het kindje en wordt daarom aangeraden vanaf 8 weken voor de zwangerschap. Dus het is het belangrijkste dat je een spiegel foliumzuur hebt aangelegd.

Vitaminepillen voor zwangere vrouwen kunnen je tijdens een zwangerschap wel "helpen" om klachten te verminderen. Ken redelijk wat vrouwen die erg misselijk waren tot ze totaal vitamines voor zwangeren gingen slikken bijvoorbeeld. Daarnaast helpt het je met herstellen na de zwangerschap. Gezond en gevarieerd eten is belangrijk!

@ Elllen1985: Ja klopt, dat zou dan ons eerste kindje worden. Dus heel spannend en heel benieuwd of het gaat lukken.

@ Femke1976: Ik weet dat het slikken van vitamine supplementen mij niet zal helpen eerder zwanger te worden. Maar ik ben op de hoogte van dat het foliumzuur opgebouwd moet worden en dat een aantal weken duurt. Vandaar dat ik al een tijdje geleden begonnen ben met het nemen van vitamine supplementen.

Ik ben ook al heel lang bezig met nog gezonder leven. Dit deed ik natuurlijk al, maar het kan altijd beter.
Ik eet de fruitsoorten die helpen bij het zwanger worden en eet veel groenten etc.

Ik doe me best :)

Terug
Bovenaan