Vitamine tekort?

Hi,

Ik ben nu vandaag precies 11 weken en heb niet extreem veel klachten. Gaat dus allemaal goed. Ik heb alleen dat ik vaak moet niesen, snotterig ben en veel last van blaasjes/blaren in mijn mond. Dat heb ik normaliter ook wel eens als ik verminderde weerstand heb. Nu eet ik dus echt extreem gezond - het lijstje van de VK en vaak extra groente en fruit. Klopt het dan nog steeds dat het niet zo goed gesteld is met mijn weerstand?

Groetjes,
Linda
 
In je zwangerschap is het wel handig als je een vitamine preperaat slikt hoor, omdat je als zwangere toch écht veel nodig hebt en je uit je eten toch niet altijd het nodige haalt...

Succes
 
Hoi boannan,

Ik gebruik zelf Gravitamon is een vitamine toevoeging ( maar geen vervanging ) , maar merk wel dat het wat mee draagt aan me dagelijkse voeding.

Groetjes Meisje1990
 
Kan het niet gewoon iets anders zijn? Een reactie op iets. Ben in het verleden naar Kenia geweest, daar had ik ook deze klachten. Vrienden zeiden toen ook dat het vitamine gebrek etc. was. Heb toen heel veel fruit gegeten enz. Las na de vakantie de bijsluiter van de malaria pillen....was het daar een bijwerking van.
Dat kan het bij jou niet zijn, maar als je echt gezond eet en niet veel kwijtraakt door overgeven zal ik het toch navragen bij de vk of huisarts. Mogelijk reageer je heftiger op bepaald fruit of iets

succes
 
Extra mama vitamines gebruik ik al hoor. En volgens mij kan het niet iets anders zijn. Ik herken dit wel van voorheen als ik verminderde weerstand had, Maar kan ook overdosis aan fruit zijn. Eet gemiddeld wel 3 a 4 stuks fruit per dag en elke dag een glas vers geperste jus. Ik zal de VK eens vragen.

Thanks,
Linda
 
Hoi,
Het is heel normaal, tijdens je zwangerschap verminderd je mond weerstand enorm. Daarom hebben veel vrouwen ook last van bloedend tandvlees tijdens tandenpoetsen tijdens hun zwangerschap omdat je eerder ontstoken tandvlees hebt. Als je gezond en gevarieerd eet, zoals jij doet krijg je absoluut voldoende vitamines binnen! Een vitaminte pil slikken is dan nutteloos, want alle vitamines die je te veel binnen krijgt plas je weer uit. Je kunt altijd nog even je tandarts bellen of die nog tips heeft om je mondweerstand te verbeteren.
succes!
Liefs,
mar
 
Tijdens je zwangerschap vermindert je weerstand in het algemeen en ook zeker (zoals Marjolein zegt) in je mond. Je zal in het algemeen vaker verkouden zijn, het zal langer duren en meer vatbaar voor andere ziektes zijn.

Het klinkt vreemd maar het is een normale reactie van je lichaam op zwangerschap. Er zit iets niet-lichaamseigen in je buik en om te voorkomen dat je "weerstand" hiertegen in de weer gaat wordt je weerstand verlaagd.

Het enige wat je doen kan is goed eten en drinken eventueel in combinatie met een vitaminepil als je je daar goed bij voelt. Dat zal dus, zoals je al gemerkt hebt, het probleem niet 100% oplossen. De kwalen bestrijden zal de enige remedie zijn tot een aantal maanden na de bevalling (kan ik uit ervaring zeggen), dan neemt je weerstand vanzelf weer toe.
 
Ik heb als ik zwanger ben ook last van verminderde weerstand, terwijl ik dat normaal niet heb. Ik merk dat vooral omdat ik vaak last van schimmelinfectie heb dan. Een paar dagen na de bevalling merk ik al dat het weer verbeterd.

Ik slik nu niet echt extra vitaminen ( af en toe vit. D ) maar heb dit in mijn vorige zwangerschappen wel gedaan. Ik merk niet zoveel verschil. Wel eet ik nu minder zoet en dat lijkt beter te werken.
 
Terug
Bovenaan