Vitaminen

A

Anoniem

Guest
Goeden dag allemaal

Allereerst iedereen gefeliciteerd met de zwangerschap.

Ik zou me even voorstellen.
Ik ben Bianca en ben 5 weken zwanger.

Nu heb ik een vraag en je leest veel...

Internet verteld als je zwanger bent genoeg vis eten of Omega 3 (visolie) pillen innemen, weet iemand hoeveel je dan in moet nemen?

En hoe zit het met Vitamine C? Moet je die ook extra innemen?

Alvast bedankt voor de reactie.

Iedereen let op je zelf, doe rustig aan

hi Horbie,

Van harte!
Ik slik "Mama & Baby" van Dagravit, zit alles in wat je nodig hebt (foliumzuur, metafolin en vitamines) en kan je t/m borstvoeding blijven slikken. geeft me n goed gevoel! Gewone vitaminepillen kun je beter niet slikken las ik want dan krijg je misschien teveel vitamine A binnen.

Ik slik ook Visolie-capsules, heb gehoord dat dat goed is voor de hersenontwikkeling van je beebje. Maar 2 keer per week vette vis eten is net zo gezond, maar soms haal ik dat niet. Dus... baadt het niet dan schaadt het niet denk ik dan maar.

Suc6!

Hoi Jannie79

Bedankt voor je reactie.
Hoeveel pillen slik je per week van die Visolie?

Ik woon in het Buitenland en kan zoiets niet direkt vinden waar echt alles in zit.
Ik heb een pil voor folsäure, Eisen en Jod.

Hoi,

Wanneer je gezond en gevarieerd eet dan heb je in principe geen extra supplementen nodig. Alleen Foliumzuur wordt wel aangeraden.

Zelf slik ik Davitamon Fem natal. Complete vitaminepilen voor zwangere vrouwen. Mijn huisarts vond het onzin, bij een gezond eetpatroon, maar zo weet je wel zeker dat je alles binnenkrijgt wat je nodig hebt.

Overigens is het niet verstandig om "gewone" multivitamine-tabletten te nemen, omdat je dan mogelijk teveel vitamine A binnenkrijgt.

En het is ook niet zo dat je door pillen te slikken niet meer hoeft op te letten of je gezond eet. Dus gewoon gezond blijven eten en leven. Ook hierover is genoeg te vinden op het internet. :)

Hoi Bianca!

Woon je in een duitstalig of scandinavisch land? Foliumzuur en ijzer haal ik eruit en dat andere weet ik niet... Ik woon in Griekenland en krijg vanaf t begin van m'n zwangerschap vitamines voorgeschreven. Is hier standaard.  Ik weet dat als je gezond eet in principe nix nodig hebt, maar t kan ook geen kwaad en m'n bloedtesten zijn altijd uitmuntend! Ik voel me ook goed. Hier komt m'n dagelijkse routine: als ik wakker wordt (een uur of 7) een flesje ijzer, (15ml met bosbessensmaak,ieh..) met een foliumtabletje, ik drink er gelijk sinaasappelsap achteraan vooral voor de smaak.(dit zou 2x p dag moeten maar ik vind 1x genoeg)  Een uur later pas ontbijt. 3x p dag een magnesiumpilletje en zeker een uur gescheiden met 2x een kalktablet. (slik ook nog om de 8 uur een halfje weeenremmers,Prepar). Ik eet vrij gezond, veel fruit en 2x in de week vis haal ik makkelijk. Naast al t gezonde ben ik ook een enorme snoepkont (taart,zoetigheid, patat mayo en veel boter en ijsjes). Ik ben nu 34w5d zwanger van de derde boy. M'n oudste is bijna 3,5 en de nu nog jongste is 20mnd. Bij de 1ste was ik 30kg aangekomen, bij de 2de 22 tot 35w en nu maar 6kg. Terwijl ik nix anders doe dan normaal...   (ok ik eet geen brie,kaneel, mascarpone drink geen alcohol/koffie)
Ik wens je een fijne zwangerschap!
groetjes,Priscilla

Hi hi,

waar woon je dan? Leuk hoor in t buitenland!
Ik slik elke dag 1 visolie-capsule en 1 Dagravit Mama en Baby. Misschien kan iemand iets opsturen of bestellen via Internet? Of ze hebben t daar?  

En ik eet en drink megagezond: veel vers fruit, magere yoghurt, karnemelk, meergranen brood, 2/3 ons groente per dag, vlees of vis, 2 liter water, niet teveel thee en koffie, niet teveel frisdrank en.... ik sport 1 a 2 keer per week.
Dus die pilletjes zijn idd een aanvulling, absoluut geen vervanger. Hihi!
;-)

Succes met zwanger zijn in t buitenland!
Mama Kreta: kun je wat zon onze kant opsturen??

Groetjes

Jannie:vangen!!!
Dat was wat zon... Vanaf morgen weer de zoveelste hittegolf... Tussen 12 en 5 blijf ik lekker in m'n koele huis (zonder airco ) en eet lekker veel ijsjes...
groetjes,Priscilla

Hallo

Mama t, Priscilla en Jannie, allemaal bedankt voor jullie reactie.

Ik heb nu ook vitaminen speciaal voor zwangeren, is erg moeilijk te krijgen maar heb het

Ik woon in Zwitserland.
Ik ben 18.7.2008 getrouwd en nu ongeveer 6 weken zwanger haahahaha, heb 26. August mijn eerst date bij de dok smile.

Dan gaan ze een echo doen, ben benieuwd of je dan al iets ziet.
Zou 16. April 2009 uitgerekend zijn, ben benieuwd of dat ook klopt. zou wel grappig zijn ik ben 14.4 jarig en mijn man 24.4.

hoe gaat het bij jullie?

Terug
Bovenaan