vitaminepillen.

Hallo,
Ik was nog even ergens benieuwd naar! Omdat ik door de pil zwanger geraakt ben(we zijn er erg blij mee hoor) heb ik nooit geen vitaminepillen gebruikt.Normaal word er geadviseerd om een paar weken voordat je met de pil stopt daarmee te beginnen tot een paar weken na je bevalling toe. Nu ben ik bijna 10 weken zwanger en is in princiepe mijn kindje al in grote lijnen gevormd.Is het dan alsnog belangrijk dat je ermee begint? Zal het veel schade kunnen geven als je het nooit genomen hebt? Welk merk is goed?Misschien kan ik er wat antwoorden op krijgen? Ik ben 23 jaar en heb nog nooit eerder een kind gekregen.
 

Hoi Lena

Ik zat met het zelfde probleem, mijn vriend en ik kwamen erachter dat ik zwanger was toen ik al bijna 11 weken zwanger was!
Ook al was het de bedoeling, het kwam toch als een verrassing!
Ik heb toen de assistente gebeld van de huisarts en gevraagd of ik nog foliumzuur moest slikken, dat doe je meestal tot de 12e week ong ( wat ik gelezen had).
Volgens de assistente maakte het op dat moment nog weinig uit want zoals je zelf al zegt, is het kindje al gevormd.
ik heb het toen niet gedaan, toen ik echter moe bleef heb ik gekozen om aan de femfit te gaan dan davitamon, dat zijn vitamines speciaal voor zwangere vrouwen, volgens de vk een goede keus, er zit ook foliumzuur in maar dat plas je er toch uit, allemaal geen probleem dus!
ik wens je veel succes!

liefs sarah, 21 jr,  33w3d zwanger van 1e kindje
 



Hoi,

Gefeliciteerd met je zwangerschap!!!!!

Ik ben ook door de pil zwanger geworden. En  ook geen vitaminepillen gebruikt voor die tijd, maar  toen ik wist dat ik zwanger ben ben ik het wel gaan gebruiken, tot ongeveer 28 weken  . Volgens mij kan het geen kwaad als je  het niet heb gedaan als je maar goed en gezond  eet. O ja die pillen die ik gebruikte zijn van merk Solgar (dacht ik) speciaal voor zwangere  vrouwen.  Die zijn volgens mij  op natuurlijke basis.
Ben trouwens 22 en het is mijn eerste uk.

Liefs

Katja  
36 +4
   



 
Hoi Lena

Volgens mij hoef je nu geen foliumzuur meer in te nemen, dat doe je meestal tot de 10 e zwangerschapsweek. Wat je wel kunt innemen(zit ook foliumzuur in) is gravitamon. Hier zitten alle vitamine en mineralen in aangepast voor de zwangere vrouw. Ik neem het omdat ik een maagbandje heb, en dus niet al te veel kan eten. Dat is dus misschien een optie.

Suc6 ermee, en zit er maar niet over in.Hoeveel vrouwen weten niet eens van het bestaan van foliumzuur. Ik maakte me in het begin ook wel erg veel zorgen, krijgt het kindje wel genoeg voeding. Omdat ik maar zo weinig at. Maar de dokter zei als een druksverslaafde een gezond kindje kan  krijgen met bijna niets eten, en drugs. En jij let op wat je eet, wie maakt dan de beste kansen op een gezond kind.
Dus maak je niet druk en geniet van je zwangerschap.

Groetjes Doortje 20,5 weken zwanger van 1e
 
Hallo lieve zwangere lotgenoten,
Bedankt voor jullie reactie,s tot nu toe,het heeft me echt wel gerustgesteld.
Ik heb vanmiddag een potje gravitamon gehaald,en me eerste pilletje net ingenomen.Als die het net zo goed doet als DE PIL heeft die geen nut,maar daar gaan we niet vanuit.
Meer dan dir kan ik toch niet doen,en ik denk inderdaad dat gezond eten en gevarieerd eten ook heel belangrijk is.

Dankjulliewel groetjes Lena
 
Terug
Bovenaan