vitaminepillen

Hoi allemaal!
Ik ben erover aan het denken om vitaminepillen van Gravitamon (voor zwangeren) te gaan aanschaffen. Maar nu vroeg ik mij af of er geen kans is dat je dan teveel vitaminen binnenkrijgt? Ik eet zelf namelijk ook best veel fruit en groenten. Of wordt het teveel aan vitaminen dan gewoon uitgescheiden door je lichaam?
Reden waarom ik misschien toch met de Gravitamon wil beginnen, is dat ik erg moe ben...  
Zijn er nog meer zwangeren die hier last van hebben, en zoveel slapen?  

groetjes van Iejoor

Hallo,

Als je gezond en gevarrieerd eet dan zijn vitaminepillen overbodig. Heb er eens een hele documentaire over gezien en daarin werd verteld dat we alles wat we nodig hebben binnen krijgen en in bijna alles wordt al extra vitaminen toegevoegd, dus het is een beetje geldklopperij. Daarnaast kunnen een teveel van een bepaalde vitamine gevaarlijk/ongezond zijn. Wel is het belangrijk dat je in ieder geval de eerste periode Foliumzuur slikt.

Moeheid hoort bij de zwangerschap, er veranderd zo veel en  dat kost ontzettend veel energie,  komt vast niet door vitaminegebrek. Ondanks de moeheid waar bijna iedere zwangere mee te maken heeft kun je ook last hebben van bloedarmoede? Kun je zo laten prikken bij de huisarts, dan weet je het zeker.

Groetjes, Hiltje

voor de moeheid kun je ook floradix gebruiken! dat is er in teblet en siroop vorm. kun je kopen bij de da!
niet dat je dan helemaal niet meer moe ben hoor, maar bij mij wordt het er wel wat minder door!!

succes!!

groetjes

Ik vind het heel lastig....wel/geen vitaminepillen.

Ik eet wel groente maar iedere dag 2 ons groente, daar kom ik niet aan. En hou ook niet van melk, eet wel yoghurt, maar echt genoeg calcium krijg ik volgens mij niet binnen.

Is het echt erg als je teveel aan vitamine binnenkrijgt?

Hoi Hoi.

Wilde even reageren, want inderdaad bijna niemand komt elke dag aan 2 ons groeten en 2 stuks fruit. Daarbij kan het nooit kwaad om een extra voedingsuplement te nemen.
Teveel vitamines kun je bijna niet binnen krigen, omdat het merendeel via de urine uitgescheiden wordt. ( behalve in vet oplosbare vitamine K.A.D, en E)
Daarbij is  met de samenmstelling rekening mee gehouden.

Dus je kunt veilig een multi vitamine innemen, al dan wel voor de zwangere, want in gewone multi zit teveel vitamine A.

Liefs Ramona

Terug
Bovenaan