Vitamines

Hallo allemaal. Ik heb een vraagje
Weet iemand of je ook de standaard gecombineerde vitamines kan pakken in plaats van mamma vitamines?

Mvg yvon
 
Hoi Yvon!
Goede en logische vraag, maar zwangerschapsvitamines zijn wel echt beter. Als je zwanger bent mag je bijv niet zoveel vitamine A (kan voor afwijking bij het kindje zorgen) en heb je juist meer vit D en foliumzuur nodig. De zwangerschapsvitamines zijn hier precies op aangepast. Als je normale vitamines slikt krijg je bijv teveel vit A binnen.
Groetjes en een goede zwangerschap gewenst!
 
Gewone multivitamine zal eerder meer kwaad dan goed doen. Hier zit, zoals eerder genoemd, bijvoorbeeld al teveel vitamine a in wat zelfs risico's kan meebrengen voor je ongeboren kindje. Zwangerschapsvitamines zijn echt samengesteld voor tijdens de zwangerschap en bevatten andere hoeveelheden dan de gewone multivitamine en is dus echt beter. 
 
Hoi,

Zelf slik ik alleen foliumzuur met extra vit D toegevoegd. Kruidvat merk. Doe ik het nu ook in de 2e zwangerschap prima op. Hoeft niet eens perse Davitamon mama te zijn. Maar inderdaad, wel echt zwangerschap vitamines nemen.

Joyce
 
In de vitamine die ik heb zit max 800 if dus o.8 mg
In de mama vitamine van Kruidvat. Zit 1.4 mg volgens etiket.

Vandaar ook mij twijfel

 
Terug
Bovenaan