Vitamines

Slikken jullie ook extra vitamines? Is dit eigenlijk wel nodig?

Naast foliumzuur slik ik vitamine d (getinte huid), ijzer en vis olie.
 
Dat vraag ik me ook altijd af ;)

Bij m'n 1e zwangerschap Davitamon geslikt. Bij m'n 2e zwangerschap niks geslikt, ik ben het echt compleet vergeten. En m'n dochter is kerngezond hoor :)
Nu zwanger van de 3e, ik slik Kruidvat vitamines. M'n potje is bijna leeg, ik ben nu 13 weken zwanger. Ik ga geen nieuw potje meer kopen. Ik geloof gewoon niet dat het écht nut heeft, gezien de 'kritieke' periode voorbij is, we al 3 prachtige echo's gehad hebben en m'n 2e kindje ook kerngezond is zonder vitamines :)

Iedereen moet die keuze zelf maken natuurlijk. Ik ben nu ook wel wat nuchterder bij m'n 3e dan bij m'n 1e :)
 
Ik geloof er in. Heb een goede multivitamine geslikt en omega 3. Wellicht heeft het te maken dat ik een lange weg moest afleggen om blijvend zwanger te zijn. Ik heb ze gekocht bij de webshop fit for fertility. Speciaal voor het zwanger worden of zwanger zijn. Je hebt daar een pakket wat bestaat uit 3 soorten supplementen.
 
Na het 1e trimester wordt vitamine D sowieso aangeraden. Dus dat doe ik braaf. 
Verder een multi met omega 3 van kruidvat. En nu in 3e trimester ook magnesium ivm spierkrampen en ijzer ivm ijzer dat net op het randje van te laag zit. 
 
Ik slik vitamines meer voor mezelf dan voor de baby. Jouw lichaam heeft het ook zwaar in de zwangerschap. Gewoon huismerk multivitamines, hoeft niet duur te zijn of speciaal voor zwangerschap perse. Verschilt toch vrij weinig allemaal
 
Ligt aan je eetpatroon. Als je gezond eet is het in principe niet nodig, al wordt vitamine D inderdaad wel aangeraden. Ik slik zelf vitamine D bij en verder soms een visolie tablet als het die week niet gelukt is om vis te eten. Maar verder niets. Met ijzer tabletten zou ik wel oppassen, daar kun je flinke obstipatie van krijgen!
 
Terug
Bovenaan