Vitamines

Hoi allemaal,

ik ben sinds dit weekend begonnen met foliumzuur en vitamine D+Calcium. (Sunwell)
Ik krijg mijn vitamine D pillen niet weg. Die zijn zo groot en het blijft steeds ergens hangen.. Hierdoor moet ik steeds kokhalzen/overgeven.
Weet iemand een merk waar de pillen kleiner en gladder zijn?
Moet ik verder nog andere vitamines nemen??

Groetjes,
Shirley

Er zijn ook speciale zwangerschap vitamines.
Dit zijn multivitaminen die aan de behoeftes van een zwangere vrouw zijn
samengesteld.
Ik gebruik deze keer weer gravitamon (ongeveer 15 euro voor 100 pillen)
Je hoeft er maar 1 per dag te nemen en heeft alles!
Bij mijn eerste zwangerschap waren de nogal groot, maar nu
hebben ze het formaat van een ibuprofen.

Vriendelijke groet

Johanna
mv Qinq in verwachting van nr 2

hey hallo,
pff.. ik krijg ook het meeste niet weg hoor, maar ik slik ook gravitamon, foliumzuur en de andere vitamines die je nodig hebt! alles in 1! En een klein tabletje...

Succes ermee!

gr. Saskia.

Ik had er in het begin ook heel veel moeite mee. Ik slik zwangerschapsvitaminen van VSM puur mama. Die zijn echt mega en ze smaken ook niet erg lekker als je ze op de tong krijgt. Maar ik heb een oplossing die voor mij wel werkt: ipv de tablet eerst in mijn mond te doen, neem ik een flinke slok water. Duw de tablet dan tussen mijn lippen door naar binnen en slik het water weg, de tablet glijdt mee en ik heb nergens meer last van.

Op je 2e vraag.... foliumzuur en vit. D is opzich voldoende.

groetjes, Yvette

PS Er zijn ook hele kleine foliumzuurtabletjes en misschien kan je wel de vit. D druppels gebruiken

Hoi,

bedankt voor alle tips. Ik kan nog veel van jullie leren. =)
Eerst drinken en dan pilletje innemen heeft zeker geholpen
Maar als het uiteindelijk toch niet lukt dan koop ik maar een andere.

Liefs,
Shirley

Hallo mama's,

ik heb toch maar op advies van jullie Gravitamon gekocht.
Ze zijn een stuk kleiner dan de vitamine D pillen en je hoeft het inderdaad maar 1x per dag te slikken. Dat scheelt weer dan 3 maal daags de mega grote vit. D pillen...
Bij de kruidvat zijn de Gravitamon trouwens in de aanbieding!
3 halen 2 betalen. Aangezien die dingen best wel duur zijn is dit best wel een goede actie =)

Bedankt voor alle tips!!

Groetjes,
Shirley

Terug
Bovenaan