vk bellen of niet??

Sinds gisteravond zit het heel erg te rommelen in m'n buik. Harde buiken die soms weeën werden, en vanmorgen werd het alleen maar meer. Er zat toen nog maar max 10 minuten tussen, gebeld naar de vk heb ik niet omdat het dan weer wel en dan weer geen pijn deed dus ik wist niet zo goed wat ik ermee moest. De baby is ook een stuk rustiger sinds 2 dagen, maar ik weet dat ook dat niet meteen hoeft te betekenen dat de bevalling zal gaan beginnen. Vanmiddag ben ik lekker 1.5 uur gaan wandelen in de hoop dat het doorzet, en sinds ik thuis ben is het inderdaad meer en meer aan het worden. De harde buiken volgen elkaar zo snel op dat het bijna aan 1 stuk door gaat en opstaan en lopen gaat bijna niet meer omdat het dan zooooo'n pijn doet. Alsof m'n buik van binnen in stukken wordt gescheurd, da's denk ik nog de beste omschrijving. Wel is meneertje nu op dit moment ineens heel druk, wat de pijn er ook niet minder om zal maken aangezien alles al zo strak staat. Ik vind de 'symptomen' die ik heb daarom een beetje tegenstrijdig en weet dus niet of ik wel of niet al de vk moet bellen... Jullie enig idee??

Het is zo lastig.. dan hoor ik weer dat sommige vrouwen zolang al voorweeen hebben en dat het steeds niet doorzet enzo..
Maar misschien als je het zelf gewoon niet goed weet toch maar even de VK bellen? Mag tenslotte ook altijd als je je zorgen maakt of het niet goed weet toch? Aan de andere kant zeggen ze ook weer dat je om echte weeen niet heen kan, dat dat dan zo duidelijk is.. Maarja, de eerste he.. dan weet je het ook niet goed.
Sterkte ermee iig!

Dat is precies waar ik ook mee zit, het kan zo lang duren met die voorweeën etc. dat je er vanzelf wel van in de war raakt wanneer het nou wel of niet echt zo zal zijn. Dat ik niet kan opstaan en lopen omdat het dan zo'n pijn doet heb ik niet eerder met voorweeën gehad dus dan heb ik de neiging om te zeggen dat het wel echte weeën zijn nu. Maarja... het kan net zo goed zijn dat ik ernaast zit want inderdaad, het is de eerste en ik heb dus geen flauw idee! Ik ben sowieso al een afwachtend typje, bel niet snel de vk op voor een pijntje of wat dan ook. Dus ik wil het eigenlijk nog een uurtje aankijken, terwijl bijv. mijn moeder zegt dat ik gewoon nu de vk moet bellen. Word er gewoon gek van haha!

Gewoon bellen. Als je vk denkt dat het niets is, zal ze het ook gewoon zeggen en daarbij: liever 1 keer te veel dan 1 keer te weinig gebeld. Ze is er heus wel aan gewend hoor! Het klinkt toch wel als weeen. En een harde buik is natuurlijk bijna een wee, zeker als er pijn bij is. Ik had bij mijn eerste ook niet door dat het om weeen ging, dacht ook dat het niets was, maar het waren dus wel degelijk weeen. Dus: bellen!
Het ergste wat de vlos kan overkomen is dat ze een keertje voor niets langs komt. Big deal!
Succes!

Hoi hoi,

Gewoon je verloskundige bellen! Daar zijn ze voor!! Hopelijk heb je inmiddels al gebeld. Ik hoop dat het weeën zijn. Ik heb al 3 kids, maar zelfs ik vind het moeilijk om onderscheidt te maken tussen voorweeen en echte weeën.

Ik duim voor je meis!

Xxx

ALTIJD VK BELLEN!!!
Hoe klein ook!
Ik heb niet gebelt en toen ik paar dagen bij VK kwam had het niet nog 1 dag langer meoten duren of we waren er beide neit meer geweest, dus bij alles bellen! Al zit je een scheet dwars zegt mijn vriend altijd haha.

Moest op een dindsdag naar VK, dat weekend ervoor was ik grieperig net als iedereen im me heen, ja dus ik ook , ben extra vatbaar als zwangere, maar ja was al een teken,.. 2 dagen ervoor een drukkende pijn onder mijn borst, ook weer een teken!Te hoge bloeddruk, helemaal een teken!! en tot slot bleek ik eiwitten in m`n urine te hebben..Zwangerschapsvergiftiging :s

Ik wil niemand bang maken, maar juis duidelijk maken NOOIT te twijfelen de VK te bellen!

Liefs Ons

Toch maar de vk gebeld, voor de zekerheid... Meneer is ineens een heel stuk verder ingedaald dus het zou daarmee te maken hebben. Ook zou mijn lichaam meer dan gemiddeld overbelast zijn door de zwangerschap omdat ik zo naar voren draag, evenwichtspunt wat verandert etc etc. Ze adviseerde me om lekker lang te gaan douchen en daarna te gaan slapen. Ik moet nóg minder gaan doen.
Probleem is dat ik al niks meer deed... Zo nu en dan ruim ik de vaatwasser in en uit en sta ik iets te koken of bakken, verder deed ik al niets meer. Slapen gaat slecht, maar ik pak wel de rust die ik nodig heb. Maar uitgerust ben ik al vanaf het begin niet meer. Vanmiddag hebben we dus 1.5 uur in het winkelcentrum gewandeld, met tussenpozen van zitten en lopen doe ik gewoon op m'n gemakje. Ik luister dus wel gewoon goed naar m'n lichaam, maar het blijkt alsnog niet genoeg te zijn... Zit er dus even flink doorheen, want wat moet ik nu nog minder doen dan? Komt erop neer dat ik gewoon echt helemaal niets meer kan doen behalve zoveel mogelijk slapen en mezelf opsluiten tussen 4 muren. Dat trek ik echt niet want dat duurt nu al lang genoeg voor zover ik nog buiten kwam...

Heyy, ik zat al op je antwoord te wachten. Wat balen zeg, helaas dus geen weeen. En nog minder doen, ja da's erg moeilijk dan. Veel lezen, films kijken en bezoek uitnodigen dan maar? En voor de rest duimen dat de kleine snel komt..

Terug
Bovenaan