Vk bezoek...

had om 11 uur mijn afspraak bij de VK maar omdat spreekuur uitliep was ik pas rond 11.40 aan de beurt... Daar had ik mijn intake en bloeddruk meten 100/60. Daarna ging ze mijn buik voelen voor ligging baarmoeder. Vond ze al best hoog liggen voor de duur van de zwangerschap en vroeg ze voor de zekerheid nog is een keer vragen of ik wel echt 12+5 weken zwanger was...
Toen ging ze proberen naar het hartje te luisteren. Na ong. 5 min had ze nog geen hartje gehoort (en ik dus ook niet) en werd ik heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg nerveus en begon wat te shaken. Ik dacht neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!! Ze zei: ik ben dan wel geen echoscopist maar we zullen de monitor is aan doen om te kijken of ik kan kijken of de kleine lekker aan het spartellen is.
Zo gezegd zo gedaan werd de machine aangezet. 4 hele lange minuten later zag ik mijn lieve kleine baby. Zag ik het hartje kloppen maar was de kleine erg stil. Ze zei nog doodleuk: ga is beetje spartellen voor mama. En hup daar ging de kleine!!! Dus dan wel geen hartje kunnen luisteren maar wel een echo gehad! (helaas geen afdruk van gekregen want ze wist dus niet hoe dat moest ;))

Jeetje, wat spannend! Ze was dus geen echoscopist maar duidelijk ook geen geoefende verloskundige wat hartjes luisteren betreft... Ik hoop voor je dat je zoiets niet meer hoeft mee te maken!
Maar goed, fijn dat je je kindje uiteindelijk hebt kunnen zien spartelen!

Bij ons in de VK-praktijk zijn er 3 die echo's mogen/ kunnen doen. De andere 5 mogen/ kunnen het officieel niet en moeten je dan door sturen.

Wat betreft het hartje luisteren kwam dat waarschijnlijk doordat de placenta er voor lag. maar goed we zullen wel weer zien. Een extra keertje naar binnen kijken is ook niet erg ;)

Terug
Bovenaan