vk controle

Hallo allemaal,
Vanmorgen weer op controle geweest bij de vk. Het gaat allemaal heel netjes, bloeddruk volgens het boekje, ik voel me goed, kindje groeit goed, wat wens ik nog meer???
Onze vk doet altijd rond de 28e week een echo dus we hebben weer even binnenin mogen kijken. Na wat metingen bleek het kindje een week op groei voor te liggen. Mijn vraag aan jullie: heeft iemand van jullie dit ook meegemaakt en kwam het kindje toen ook eerder dan de verwachte datum?
Ik heb vanaf het begin het idee (intuïtie?) dat onze uitgerekende datum een weekje later is dan het echte moment waarop ons kindje geboren gaat worden. Is dat voorgevoel nu te 'onderbouwen' met deze goede groei of is er niets van te zeggen? Graag jullie ervaringen, misschien uit eerdere zwangerschappen of uit jullie omgeving.
Groetjes, Marielle (uitger. 7 maart, althans... volgens de papieren...)
 
Hoi,
Ik ben nu 35 wk zwanger en de baby ligt al steeds voor op groei, ze zeggen zo'n 1 1/2 week, ik dacht ook dat ie dan misschien wel eeder kwam, maar de gyneacollog waar ik onder controle sta die heeft het uitgelegt, die zegt nu dat ie ons kindje voor de geboorte schat op 8 1/2 pond en een gemiddeld kind is tussen de 6 en 7 pond, dus we verwachten gewoon een iets groter kind en volgens hem is dit inderdaad vanaf het begin verschillend bij kinderen.
Dus ik denk niet dat het je een week gaat schelen, ik had het mezelf ook gegund maar het lijkt er niet op!
 
Ik ben inmiddels bevallen, maar wel 2 weken te laat. En dat terwijl onze zoon ook altijd voorliep in de groei. Het hoeft dus niets te zeggen. Maar het kan wel hoor. Bovendien zijn de metingen nooit zo nauwkeurig.
 
hoi hoi

ook ik had een kindje dat wat voor lag op de uitgerende tijd zo'n 3weken.
mijn dochter is echter 1dag na de uitgerekende datum met een keizersnee geboren ze was niet abnormaal groot maar de verhoudingen waren niet helemaal volgens het boekje.
ze was 50cm groot wat gemiddeld is maar ze woog 4260gr ofwel 8,5pond en was dus een lekkere dikkerd. ook moet ik er nog bij zeggen ze is met een keizersnee gehaald omdat ze nog geen zin had om naar buiten te komen en was ook nog helemaal niet ingedaald. zo zie je maar dat je niet uit kan gaan van het feit dat je baby voorligt op schema dat dat dan ook betekend dat het eerder zal komen. MAAR NIETS IS ER STERKER DAN DE INTUITIE VAN EEN ZWANGERE VROUW DUS WIE WEET!!!
veel succes bij de bevalling wanneer die dan ook komt
groeten L.
 
Wij kregen vorige x hetzelfde te horen. Ons kindje ligt een week voor 'op schema'. Ik heb er verder eigelijk niet zo bij stil gestaan. Hij zal wel gewoon wat groter zijn. En ik denk toch dat ons zoontje komt wanneer het er zin in heeft en een weekje meer of minder dan ook niet veel uitmaakt. Hoop alleen niet dat groei te snel doorzet haha. Liefs, r 32 wk.
 
Even over die intuitie van zwangere vrouwen ik sluit mij aan bij de anoniem van 15-12 (14:47). Tijdens mijn 1e zwangerschap had ik zelf berekend rond 1 november te moeten bevallen. De VK en Gyn. hielden het (middels echo) op 10 november. Uiteindelijk ben ik bevallen op 30 oktober van een gezonde zoon, totaal vrij van huidsmeer en een placenta die al behoorlijk was ingedroogd (dus "op") was. Dus ga in iedergeval niet voorbij aan je intuitie.
 
Terug
Bovenaan