vk controle

Pfff. Wat een dag. Vanmorgen vk geweest.
Bloeddruk was iets hoger dan normaal 130/82.
Opzich nog prima.
Heb vraag: lengte v mijn buik was 26cm bij 32wk zwanger. 5maart moest ik weer op controle. Meer rust nemen was advies maar nog niet noodzakelijk. Hoeveel wk zijn jullie&hoeveel cm buik is bij jullie? 5mrt gaan ze verder kijken.

Voel mij moe&heb net weer de wcpot vanbinnen bekeken. We zullen zien hoe het gaat. Hopen dat de kleine komende tijd goed groeit.
Wat zijn jullie ervaringen?
xx Mieka

Hoi Mieka,

Bij mij was de lengte 28 cm bij 31 weken en dit vond de invalster (eigen VK met vakantie) aan de grote kant?!? Maar ik heb dus zelf mijn twijfels of dit ook echt te groot is, aangezien het bij mijn eigen VK elke keer prima in orde was. Kan natuurlijk een groeispurtje zijn, we zien het volgende week wel weer.

Is natuurlijk wel verschil met jouw 26 cm bij 32 weken, dus weet ook niet precies wat de gemiddeldes zijn.

In ieder geval succes met de laatste weekjes, hopen dat je je weer wat beter gaat voelen. Heb je al bijna verlof?

Groetjes!

Hoi mieka,

Ik ben 2 weken geleden voor het laatst geweest was toen 31 weken. Mijn buik was toen 29 cm en dat was goed. Met 28 weken was ie 27 cm. Maandag mag ik weer naar de vk, ik denk alleen dat de grote van de buik ook afhankelijk is van hoe de kleine ligt en hoe jou lichaam zich ontwikkeld. Ik zou als ik jou was jezelf er niet teveel zorgen om maken komt vast allemaal goed.

liefs Do

Bij ons meten ze de buik niet, ze kijken alleen hoeveel cm de baarmoeder boven (of onder) de navel zit. Ik heb volgens de experts een klein puntbuikje, maar ik schijn veel te verstoppen gezien het feit dat ik telkens grote baby's heb terwijl ze een kleintje verwachten.

Hihi ik bedoelde ook cm v baarmoeder.
hij is 26cm en ik ben nu 32 wk zwanger.
We zullen zien. 5mrt is iig controle bij de zelfde verloskundige ze wilde mij perse zelf weer terugzien.
Ik denk dat het idd wel goed komt al vind ik het ook best spannend. Dit is nieuw. Ik had dat bij de eerste niet.
Ook vind ik het lastig om rust te nemen met een lieve dreumes erbij. Ze is een schatje & vrij rustig. Dus dat is m'n voordeel, al slaapt ze overdag niet tot weinig. Dus uur rustpakken (advies v vk) gaat mij niet lukken ;)

ach en als ze iets kleiner is dan is dat ook weer makkelijker uitpoepen :)

xMieka

Terug
Bovenaan