VK en bevalling

Hoi meiden,
Ik heb toch ff een vraag. Ik ben nu 35 weken zwanger, maar mijn VK heeft het nog steeds niet gehad over wanneer ik nu precies moet bellen al ik weeen heb en wat ik moet doen als mn vliezen breken.
Gaat dat bij jullie ook zo?
Groetjes Tanja
 
Hallo,
Bij mij werd het verteld toen ik 36/37 weken was. Als er nu iets gebeurd (vliezen breken of je (denkt) weeën te hebben) moet je gelijk je vk bellen. Hij/zij kan je dan verder vertellen wat je dn kan doen. Toen ik voor de eerste keer kwam (met 8 weken) kreeg ik een info folder mee over de praktijk en daar stond ook in wat je wanneer je moest doen. Volgens mij kan je altijd wel je vk bellen. Als je wilt weten wat je moet doen zou ik vandaag of morgen gewoon bellen. Al is het alleen maar voor je eigen geruststelling.
Groetjes
 
Oke meiden bedankt, nu weet ik in ieder geval dat ze met de komende tijd nog gaan vertellen, en dat ik hier niet in mn eentje hoef achter te komen.
Bedankt
Lieffs Tanja
 
hoi Tanja

wat je wel goed moet weten is dat je meteen moet gaan liggen als je kindje nog niet is ingedaald. Als het wel ingedaald is kun je nog wel gewoon rondlopen want dan sluit het hoofdje de baarmoedermond af en komen er alleen druppels uit.

succes met de laatste weekjes

liefs, Lente
 
Hallo,
Een belangrijke reden voor als de kleine nog niet is ingedaald en je vliezen breken, is dat de navelstreng omlaag kan zakken en klem kan komen. Dit is gevaarlijk voor de kleine want dan krijgt hij/zij geen zuurstof meer. Als de kleine al is ingedaald is er dus geen probleem.
Groetjes
 
Terug
Bovenaan