Vk geweest en ben helemaal blij

Hoi meiden.

Nou gisteren nog bang. Maar heb geen suiker. De waardens waren flink onder de grens. Uitleg gekregen waarom ik regelmatig moet gaan eten, en hier kan ik wat mee.
Ik ga nu zelf mijn bloedsuiker 1 keer per week bijhouden. Maar de kans is heel klein dat ik het nog ga ontwikkelen had ze het over.

Meteen het bevalplan doorgesproken dit i.v.m. ons grote mannetje. Bij 37 weken wordt ik gestript en bij 38 weken (indien bij 37 weken geen effect tot stand is gekomen.
ALs bij 38 weken het strippen ook niet werkt, dan wordt ik bij 38.5 weken naar het ziekenhuis gestuurd om mij in te laten lijden. Ze willen dat voor 39 weken ons kindje er is.
Dat klinkt wel raar, over iets meer dan 3 weken kunnen we opeens echt pappa en mamma zijn. Raar idee.

We hebben een goed gesprek gehad, en veel doorgenomen. Ook omdat ik mij wel zorgen maak of het kindje er wel goed uit gaat komen. Daar heeft ze ook vanalles over uitgelegt. Dus helemaal gerustgesteld.

Gisteren ook al goed nieuws bij mijn vader. (geen infecties aan het geamputeerde been) dus we zijn helemaal in de wolken met z'n allen

Ik moet nog wat dingen in orde gaan maken; als tas, box klaar zetten ed. Dus dat gaan we nu maar eens doen.

Oja en waar ik ook zo blij van wordt, is dat ik gewoon bij mijn eigen VK kan blijven (op dit moment) en dat vind ik toch wel een hele geruststelling.

Nou weer een heel verhaal, maar eindelijk eens wat positiefs!!!!!! Waar een mens zich wel niet allemaal druk om kan maken.

x yvonne

Wat een goeie berichten zeg, helemaal goed!!!
Raar idee he dat je over 3 weken gewoon papa en mama bent. Komt nu heel erg dichtbij.
Ik ben nu zwanger van de derde, maar het idee dat het er over 6 weken is is nog zo raar.

Ook heel fijn dat het met je vader goed gaat. Kan je lekker relaxt nog de laatste dingetjes regelen en klaarmaken en nog even genieten met zn tweetjes!

Je hoort het trouwens vaker hoor dat grote kindjes makkelijker ter wereld komen dan hele kleintjes. Ligt hem volgens mij ook aan de weeen (maar kan het fout hebben heb nog nooit weeen gehad)
Toch wel fijn dat je lekker je eigen vk erbij mag houden.

Je kan de bevalling in ieder geval met een gerust hart tegemoet zien!!

Succes nog ffies

Liefs

Wat fijn dat toch geen suiker is een hele geruststelling lijk mij,fijn dat er een behandelplan afgesproken is....maar dacht eigenlijk dat ze pas konden strippen als je 1cm ontsluiting had?tenminste dat werd 16mnd geleden bij mijn zoontje toen verteld....maar misschien dat dan toch wel kan?
maar in ieder geval een fijn idee dat je kindje op tijd gehaald word.
het gaat echt opschieten allemaal he.

liefs jootje

hoi yvonne

kijk daar was al die stress nou voor?
fijn dat het goed gaat en dat je nog ff gewoon door mag met je vk.

@mamajo83: ze gaan mij ws ook met 38 weken strippen, om het op te wekken, strippen is dus om te proberen dat de weeen gaan beginnen en ontsluiting te starten. Zo wordt het hier gezegd.

Ik weet niet wat ik hoop, strippen of voldragen. Ik ben die zwangerschap zo ontzettend beu! maar ik kijk absoluut niet uit naar de bevalling ivm die ribben en vorige ervaring. Dan nog de vraag hoe ik eruit kom. Is het straks wel beter na de bevalling?

Yvonne ik kan mij helemaal voorstellen dat je met zo'n groot kindje niet de 40 weken vol wil maken.
Mijn vriendin is met 36 weken spontaan bevallen, kindje van 8 pond en 56cm. Dat wist ze vooraf niet, die is ook blij achteraf dat ze niet met 40 weken moest bevallen. Maar als het kindje klaar is begint de natuur ook alvast hoor, die is niet zo van de regels. Wie weet is jouw zoon er voordat jij gestript kan worden

Ik ben bij mn zoontje toen bij 40 weken gestript,maar de verloskundige zei toen tegen mij dat ze eerst ging kijken of de boel al verweekt was en of ik al 1 cm ontsluiting had.anders had het volgens haar zeker geen zin om te strippen
ik had toen 1 cm en toen gestript anders hadden ze het niet gedaan en nog gewacht tot ik die 1 cm ontsluiting had....als je gestript word moet binnen 48 uur de bevalling beginnen.bij ons werd 4 dagen later onze zoon geboren dus helaas strippen toen niet geholpen alleen maar erge buikpijn....maar kan natuurlijk ook wel goed werken...gewoon afwachten bij iedereen is het anders

liefs jootje

Hoi heb ook wel begrepen dat het wel iets moet verweken. Anders kom je niet bij de baarmoeder. Ze moeten wel eerst een gang door. Tja en als die pot dicht zit, dan kunnen ze niet strippen.
Als dat niet lukt, dan kan je met en gel aan de gang gaan, maar dat moet in het ziekenhuis gebeuren.

We wachten af

x yvonne

brrr klinkt helemaal niet fijn

dan grote kans ook dat bij ons niet kan, mijn baarmoedermond ligt diep
bij Mara zat haar hoofdje er ook voor en konden ze er niet eens bij om te voelen of ik ontsluiting had
pas na 1cm ontsluiting begon dat de verplaatsen
(hoe dat weer kan, maf zo'n lichaam)

ik ga er verder niet over nadenken, we kijken wel

fijn voor je hoor! beetje rust in je hoofd denk ook. ik doe ook elke keer voor ik naar verloskundige ga 1 dagcurve per keer.en zoals yvonne zegt idd is je baarmoedermond niet verstreken kan je weinig, bij mij is t echt heel iritant bij mij istie echt al 2 x verstreken pas met 41 weken. willen ze strippen gaat het haast niet. ben dus echt heel benieuwd hoe het nu allemaal gaat lopen.ik moet nu vrijdag voor die groeiecho en dan met 36 weken ook en dan met 38 weken naar gyneacoloog en dan bespreken hoe en wat..

Terug
Bovenaan