Vk of gyn

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal

Bij mijn vorige zwangerschap had ik een verloskundige  en die heeft mij ( en later gehoord ook andere) niet echt aardig behandeld, ik had weeén en toen na een dag werd ik steeds moeier en deden de weeén natuurlijk veel meerpijn, mijn ontsluiting was 2 cm dus ja niet echt veel.... ik lag inmiddels in het ziekenhuis voor onderzoek mijn water was al gebroken, dus moest ik wel blijven, op een gegeven moment in het ziekenhuis lekker in bad gegaan en toen zakte het wel een beetje, maar slapen had ik nog steeds niet gedaane n mijn vk zei stel je niet zo aan als je het nu al niet meer aan kunt redt je de bevalling echt niet!!!

Toen had ik het helemaal gehad en dacht dat ik ( na inmiddels  30uur   weeén) een kleinzerige trut was, zo praatte zei tegen me dus ja je gaat dand enken van hmmmm ik ben dus de enige die het gewoon echt na zolang niet meer trek! de gyn was erbij en die kwam bij me kijken toen mijn vk was opgeroepen, hij zegt je redt het echt niet meer he?? en ik kon toen niet eens meer praten , toen zei hij ik kom zo terug, nou 2 uur later ( inmiddels de weeén verdwenen) zei hij ik kan je ook opnemen en dan ben je medische en dan hoeft de verloskundige niet bij je bevalling te zijn en ben ik erbij... ik zei gelijk jaaaa want was echt blij dat ik van die vrouw af was!! nou hij mij onderzoeken enz en toen kreeg ik omdat mijn weeén weg waren weeén opwekkers ( zo een machine met spul ofzo) en na dus 3 uur zonder te hebben gezeten kreeg ik ze terug en nog heftiger dan ervoor, hij zegt heeft u toevallig nog geplast, ik nadenken en kwam er achter dat ik dus vanaf de water was gebroken dat niet meer heb gedaan, en dat is dus de reden geweest dat mijn ontsluiting niet kwam!!! ik zelf kon daar niks aan doen t was me eerste kind dus ik wist dat niet en dacht er niet aan maardie leuke VK was dat dus gewoon vergeten te vragen!!! Toen hebben ze me gelijk aan van die dingen gelegd en hebben ze mijn blaas lek geprikt en kwam dus alles erui van inmiddels 2 en halve dag!!!! en ja ja toen ging mijn ontsluiting erg hard ineens van die zelfde 2 naar de 7. alleen toen kwamen mijn weeen niet meer op gang ondanks de weeén opwekers dus hebben ze dat verhoogd nou de avond hoor ik om 00.15 uur dat we gingen beginnen en dat mijn ontsluiting 9 cm was ik helemaal happy en om 01.00u zeiden ze dat ik mocht persen en om 01.10 had ik mijn mooie dochter in mijn armen!!! helemaal blij en alle ellende vergeteb, alleen nu 5 an half jaar later durf ik geen VK uit te zoeken........... en wilde dus weten of je ook gelijk een gyn kon nemen???? jullie zullen misschien wel denk van pff wat een verhaal, maar ik wilde niet neerzettend at ik geen vertrouwen heb in de verloskundige's omdat ik anders mensen hier ongerust maak, end at wil ik niet dus vandaar dat ik mijn hele verhaal ( op een aantal dingen na ) dus maar heb verteld, is misschien ook leuker dan alleen te lezen ik wil geen vk maar gyn!!!

liefs en een kusje
Rachel

Hoi,

Bij mijn weten kun je nu gewoon naar gyn, waarom bel je niet gewoon naar het ziekenhuis voor een afspraak?
Het is toch niet goed voor je om met deze frustratie te lopen nu, je kunt beter gelijk je plan trekken, scheelt een hoop kopzorgen..

Fijne zwangerschap..en bevalling  Gr MJ

Hoi Rachel

Ik zou even bij je ha langsgaan en je probleem uitleggen. Een goede vriendin van mij had een soortgelijk verhaal en heeft toen van de ha gelijk een doorverwijzing gehad naar de gyn. Ze kon er ook voor kiezen dat de ha de bevalling en zwangerschap zelf zou begeleiden, is misschien ook een idee.
Veel geluk met je zwangerschap.

Groetjes Natalie
(32w4d)

Hoi hoi
Bedankt voor jullie reactie's
De ha heeft net terug gebeld en het is niet mogelijk om bij een gyn te gaan lopen, uit eigen keuze... dit wordt niet vergoed en kan dan heel erg duur gaan worden, ik ben der dit keer wel ruim op tijd bij dus heb nu een keus met uitzoeken van een vk ( vorige keer pas met 3 en halve maand gaan bellen) ook denkt de dokter dat ik 6 weken tot 11 weken zwanger ben, ik krijg volgende week een echo om te kijken hoe ver het dus ook is :)))
ik dacht zelf iets van 2 tot 3 weken, maar dat is dus al minimaal 6 weken haha das dus op 2 weken na al 2 maanden, maar ja ik kan als het goed is pas volgende week terecht dus nog even geduld, ik belde net het ziekenhuis om gelijk een afspraak te maken maar dat kon maar tot 17uur ( wel raar ik belde om 16.40uur)   maar ja wilde   graag naar huis zeker niet te weten dat er mensen springen om een afspraak en dus best boos worden als ze gewoon 20 min te vroeg de lijn sluiten  maar ja morgen maar extra vroeg op om te bellen kan vanaf 8 uur;-)

Grtjs Rachel

Hoi Rachel!

Wat een verhaal zeg! Het scheelt wel dat de kans erg klein is dat je nog zo'n vk tegen t lijf loopt... D'r zijn vast ook 'normale'. Zoniet, hier in griekenland loop je standaard bij een gyn. naar eigen keuze!   Vk zijn er op de kraamafdeling om je te helpen erna.(bij de kraamkliniek waar ik (weer) ga bevallen (ks).
Succes met t zoeken en ik hoop dat je een aardige met brains vindt!!!!
groetjes,Priscilla

Lieve Rachel,
Een slechte relatie met een verloskundige heeft negatieve invloed op de voortgang en de uitkomst van de bevalling. Je geeft daarvan een helder voorbeeld, hoe erg en verdrietig het ook is.

Wat ik lees is elkaar niet bereiken en elkaar niet begrijpen. Ik kan mij goed voortstellen dat je veel vertrouwen hebt in de dokter die je bijstond bij de bevalling.
Toch is ook op dat gedag wel wat aan te merken, waar was de verloskundige toen er besloten werd je over te nemen? Werd zij buiten spel gezet? Wist de dokter het beter? Snap je er zitten altijd veel meer kanten aan één verhaal.

Er zijn veel meer verloskundigen in Nederland die je aandachtig begeleiden tijdens de zwangerschap en bevalling, dan verloskundigen die cynisch reageren of het minder invoelend aanpakken en je ontkrachten door minder invoelende repliek.
Juist verloskundigen hebben tijd en aandacht voor vrouwen, dat is hun vak en hun focus, de enkeling die dat niet (meer) heeft is burned out of verbitterd. Ja, verloskundigen zijn net mensen!

Ik zie in workshops die ik verzorg (na en bijscholing in het (wetenschappelijk onderbouwd) begeleiden van de normale zwangerschap en bevalling) zeer aandachtige, creatieve, lieve verloskundigen die echt alles uit de kast halen en je dan ook echt zullen bijstaan in je moeilijkste uren!
Veel van die verloskundigen begeleiden je overigens vanaf dag één in de praktijk zelf en persoonlijk, gaan een relatie met je aan en heus alles is bespreekbaar. Je kunt daar je grieven en je twijfels op tafel leggen en 'open' bespreken. Wederzijds vertrouwen.
Als het dan toch niet goed voelt in die relatie, krijg je de kans een andere verloskundige te kiezen, een persoon die beter bij je behoeften past.
Overigens wat denk je van een doula die ook hierin een positieve bijdrage in kan leveren.

Wat ik lees is erg verdrietig en pijnlijk, maar je kind is uiteindelijk wel gewoon vaginaal geboren.
Fijn, dat geeft je alle kans op een volgende normale bevalling. En die bevalling kan zeer helend zijn!

Ga svp op zoek naar een aandachtige verloskundige, neem er ev een doula bij en geef jezelf de kans op een 'Happy Birth.
Ja, je zult dan wel mee moeten bewegen en er wat voor moeten doen, maar het is alle moeite waard.
Bij de verloskundige heb je op een gewone bevalling toch de meeste kans.

Succes en plezier.

Lieve groet,
Tine Oudshoorn verloskundige en consultant.

hoi allemaal

Nou het is gelukt!! ik heb een verloskundige praktijk met 4 stuks aanwezig hahaha ik heb een afspraak voor 11 sept!!!!:))) en aan de telefoon lijkt de ene me heel erg lief, dus denk dat het nu wel goed gaat komen allemaal:)))

AS donderdag heb ik een echo om te kijken hoever ik ben... dus dat is wel spannend, ben nu tijdloos zwanger zeg maar weet nie eens wanneer ik kan bevallen hahaha

nou allemaal bedankt en spreek jullie vast wel in andere onderwerpen hier, en vanaf donderdag weet ik ook in welke ( maart, april of mei) ik me kan toevoegen:)))))

Hoi,

Als ik jouw verhaal zo lees klikte het gewoon niet met die verloskundige! En heeft ze idd slecht werk afgeleverd! Zeggen tegen een vrouw die aan het bevallen is dat ze zich aanstelt kan en mag gewoon niet! Daar lijken me niet meerdere kanten aan zitten!
Overigens vind ik dat die gyn groot gelijk had dat hij haar aan de kant zette!

Maar goed, je kunt ook een gyn hebben met wie het niet klikt!

Het is gewoon een beetje geluk hebben! Ook in een praktijk met vier verloskundige moet je geluk hebben dat jouw favoriet dienst heeft als jij bevalt!
Maar...een tweede bevalling gaat meestal suwieso makkelijker! Komt vast goed!

Overigens moet ik er persoonlijk niet aan denken om met een doula erbij te bevallen!
Ik vind mijn vriend en de verloskunidge wel genoeg!

Groetjes

Terug
Bovenaan