Vla

Mijn dochter is nu 6 maand en eet nu ook aardappelen met groente. Nu is mijn vraag mag ze ookal vla hebben. We geven haar wel een klein beetje en ze vind het heerlijk. En kun je vla ook invriezen??? En zo ja hoelang kan het dan in de vriezer blijven???

Alvast bedankt voor de reacties
 
Ik zou ook geen vla geven vanwege suiker en kunstmatige toevoegingen. Waarom geef je geen gewone (naturel) yoghurt, dat mag volgens mij vanaf 8 maanden. Mijn dochter vond het altijd heerlijk! De tijd voor zoete dingen komt heus nog wel ;-)

Groetjes,
Pauline
 
Hoi,

Ik zou ook zeker nog géén vla gaan geven aan je dochtertje, op deze manier wendt ze waarschijnlijk alleen maar aan alle slechte suikers die erin zitten.

Wij hebben ons zoontje tot hij een jaar was Danoontje Start gegeven, dit is ook op basis van opvolgmelk.
Ook kun je je dochter gewoon yoghurt geven, hier kun je eventueel een beetje diksap doorheen mengen, dat kreeg ons zoontje ook wel ooit.

Groetjes,
Mama van Mats.
 
Even ter relativering: een danoontje barst werkelijk van de suikers, en kunstmatige toevoegingen zitten ein zo'n enorme hoeveelheid in opvolgmelk dat dat ook geen argument meer is. Bovenien wat is er mis met na het eten even tandjes poetsen, zo die er al zijn natuurlijk.

Wat vet betreft: dat hebben kinderen ook gewoon nodig hoor. Wat denk je dat er bovenop afgekolfde borstvoeding drijft als je die een poosje laat staan?

Ik zou zelf even wachten met vla om twee redenen:
*het is nog wat vroeg voor de nieren van je kindje, want met gewone melk gemaakt (yoghurt kan ook pas vanaf 9 maanden)
*nu is het moment om je kindje aan zoveel mogelijk smaken te laten wennen, en dan maar hopen dat ze het later lekker blijft vinden. Vla is heerlijk zoet, dat zal ze altijd wel lusten, ook als je zometeen de wanhopige moeder bent van een peuter die niet eten wil.

Groetjes,
Michelle
 
Bedankt voor de reacties.

We geven haar geen gewone vla met veel suiker, maar vifit optimel. Dit eten we zelf ook en hierin zit geen suiker toegevoegd en er zit 0% vet in. Staat in indergeval op het pak.

En trouwens we poetsen al een paar maanden haar tandjes. Dus als het nou ook na de vla of iets anders is we doen het voordat ze op bed gaat.

Het is inderdaad ook zo dat kinderen tot 1 jaar geen gewone melk mogen hebben.

Wat mag je dan wel als toetje geven (totdat ze yoghurt mag hebben)?

Groetjes
 
Er zijn speciale joghurtjes voor baby's die gemaakt zijn op basis van opvolgmelk.

Of geef anders nog een half fruithapje als toetje. Ik doe een half potje tussendoor en de andere helft als toetje en dat gaat heel goed zo!

Misschien een tip?
 
Ik zou geen vetloze yoghurt geven, baby's hebben juist veel vet nodig om te groeien (in tegenstelling tot volwassenen ;-))! En geen toegevoegde suiker... pas daarmee op, want vaak zit er dan kunstmatige zoetstof in en dat is ook niet goed. Ik zou, zoals ik al eerder zei, gewoon beginnen met gewone yoghurt zonder toevoegingen. Je kan het eventueel zoeten met banaan of een fruithapje, maar dat is niet nodig.

Groetjes,
Pauline
 
Terug
Bovenaan