Vlees en vis (ruim 7 maanden)

Hallo moeders,

Zo langzamerhand wil ik beginnen met het aanbieden van vlees en vis. Mijn zoontje is een goede eter. Echt alles gaat erin. We zijn begonnen met de Rapley methode en dit heeft duidelijk gewerkt.  Ik moet  er wel bijzeggen, dat we zijn avondeten meestal op een lepeltje aanbieden. Nu ben ik benieuwd wat voor vlees en vis jullie aanbieden. Ik heb gehoord, dat kip goed kan. Koken jullie dit? En daarna pureren of uit de losse hand. Wat voor soorten vlees of vis nog meer? Ik ben een groot voorstander van zelf groente koken i.p.v. het aanbieden van potjes, hoewel dit af en toe wel wat makkelijker is.

Ik ben benieuwd!

groetjes van Martine
 
Hoi,
Wij hebben het vaste voedsel niet a la Rapley geintroduceerd, maar eerst alles gepureerd aangeboden. Het vlees (in begin rundergehakt en kipfilet) had ik eerst gekookt en daarna met de staafmixer fijner gemaakt. Een beetje kookvocht toegevoegd om het goed te kunnen pureren. Toen hij 10 maanden was bakte ik het vlees en sneed ik het heel erg fijn.
Je zou kleine gehaktballetjes kunnen koken, in een langwerpige vorm zodat ze makkelijk vast te houden zijn? Kipfilet ook in reepjes snijden en dan bereiden. Met kipfilet zal het wel iets lastiger te eten zijn omdat het draderig vlees is. Gehakt valt in principe zo uit elkaar. Vis kan je makkelijk koken en in handzame stukjes aanbieden.
Ken je de site www.borstvoeding.com?  Bij deze  link staat informatie die Stefan Kleintjes geeft over Rapley. Maar misschien is je dit al wel bekend...
Succes!
 
Hai,
mijn kleine is gek op vis. Ik pureer of prak het door zijn groentehap. Zalm, witvis en kabeljauw kun je makkelijk even koken en pureren.
Gerookte zalm uit het handje vindt hij ook helemaal geweldig, zijn we inmiddels achter (Hij krijgt dit uiteraard niet dagelijks!). Hier kwamen we bij toeval op een feestje achter. Hij vindt het echt heerlijk.
Mikky
 
Terug
Bovenaan