Vlees eten 10 maanden

<p>Onze zoon is ondertussen 10 maanden en ik ben weer vlees aan het introduceren. Heb het met 7 maanden ook geprobeerd, maar dat was niks. Nu had hij geprakte bloemkool/aardappel met gerult gehakt. Maar hij vind het niet echt fijn in z'n mond merk ik. Wat er achter blijft op z'n tong veegt hij er met een vies gezicht weer af met z'n hand. Kip is een beetje hetzelfde. Hij is dan ook snel klaar met eten. </p><p>Het is verder een super goede eter, dus ben misschien ook wel een beetje bang om dat te verpesten. </p><p>Wat voor vlees geven jullie aan je kleintje? Mijn inspiratie gaat niet verder dan rundergehakt en kip op het moment. En zou hij vlees ook echt al nodig hebben? </p>
 
Hoi! Mijn dochter is 6 maand, en ben ook begonnen met vlees en vis. 
Ik heb kalkoekfilet gestoomd waardoor het lekker zacht bleef en gepureerd met courgette en volkoren pasta.
En de kabeljauwfilet heb ik gebakken en gepureerd samen met bloemkool en volkoren rijst.
Hier werd het smakelijk ontvangen! Ik geef het trouwens ook maar 4 keer in de week en de andere dagen eet ze alleen groentes, of ei.


Ik denk dat gehakt ook wel erg droog is en dat ze dat minder snel lekker vinden. 


Succes x
 
Mijn dochter (1,5 jaar) houdt ook niet zo van vlees. Zeker niet van rul gehakt, dat vist ze uit haar eten haha. Kip eet ze af en toe wel een stukje,  maar niet veel. Wij bieden het wel steeds aan, maar ze hoeft het van ons niet eten. 
Ze houdt wel super erg van vis, dit is natuurlijk ook zachter dan vlees. Dus ze eet 2 of 3x per week vis (witvis of zalm meestal). Daarnaast eet ze ook regelmatig een ei, dit zorgt ook voor de voedingsstoffen. 
 
Mijn dochtertje van bijna 17 maanden eet ook niet alle vlees of vis. Een stukje hamburger vind ze lekker. Gehakt alleen als het ergens doorheen zit zoals met pastasaus of lasagne. Ik bied altijd wel vlees of vis aan. Soms probeert ze wat en soms schuift ze het weg of haalt ze het ertussen uit. Ik maak me er niet druk om, ze gaat het vanzelf wel eten. En een tekort aan voedingsstoffen hebben ze niet zo snel hoor. 
 
Bij ons eet ze rundervink heel goed (alleen de binnenkant) en qua kip keer dat voorgegaarde kip zoals in kipnugget zit, gehaktbal, rookworst, vis zoiets?
 
[quote quote=10293593]Bij ons eet ze rundervink heel goed (alleen de binnenkant) en qua kip keer dat voorgegaarde kip zoals in kipnugget zit, gehaktbal, rookworst, vis zoiets?[/quote]
Mijn dochter lust die soorten ook wel meer, ik vind het grote nadeel daarvan dat het meer bewerkt vlees is. Met dus ook veel zout en andere dingen erin. Dus dan liever vis of helemaal geen vlees..
 
Echt tekort zal hij nog niet zomaar komen. Hier gaat vis er goed in (bijna 1 jaar) omdat het lekker zacht is. Nieuwe texturen doet hij altijd wat moeilijk over, dus wij geven het nu vaak nog gepureerd door het eten heen, en laten hem verder gewoon lekker proberen. Dan hapt hij 10 keer en spuugt het 9 keer weer uit ?
 
Terug
Bovenaan