Vlees geven

<p>Onze dochter is momenteel 7,5 maand en krijgt nog borstvoeding. Qua vaste voeding krijgt ze in de ochtend fruit en s'avonds een warm hapje. Nu vertelde het consultatiebureau dat we vanaf 6mnd moesten starten met vlees omdat ze niet genoeg ijzer zou krijgen uit de BV. We hebben dit geprobeerd met gehakt maar geen succes. Ze kokhalst er vreselijk van. Wanneer zijn jullie gestart met vlees geven? En hebben jullie tips?</p>

Hoi,
Wij zijn ook met vlees begonnen rond 7,5 maand. Dit wel verwerkt in een hapje.

Ze at toen al vlot 80 gram aardappelen, 30 gram vlees en 100 gram groente. Het vlees pureerde ik helemaal en deed er wat olie doorheen. Daarna alles door elkaar prakken en het ging zo naar binnen.

Als je het zo nog niet probeert, dan wellicht nog een idee?

Goed pureren is hier (nog steeds) de oplossing! Zeker dingen als gehakt geven een raar mondgevoel, waardoor ons zoontje het echt niet moet hebben. De smaak daarentegen vindt hij helemaal prima! 

Idd gehakt was hier in het begin ook geen succes. Idd pureren en vermengen en beginnen met lichte smaken zoals kip en witte vis

Gehakt bleef hier na pureren ook nog wat grof. Hij had wat moeite met de structuur.
Kipfilet gaat wat dat betreft goed. Ik pureer t samen met groente en aardappel of pasta en dan wordt het helemaal glad.

Hoi! Hier waren losse kipstukjes ook geen succes en omdat kip vrij droog is combineer ik dat met een courgette. (1 stuk kipfilet en 1 courgette)  dat met de staafmixer malen,  ze vind het super. Dat combineer ik dan wel met losse stukjes gekookte aardappel erbij.
Ook is gehakt qua structuur hier geen succes. Gister toevallig gehakt met spinazie en wat blokjes appel met de staafmixer gepurereerd. Wat pasta erbij gekookt en ze heeft heerlijk gegeten. Kabeljauw biedt ik hier ook gewoon aan in losse stukjes.
Maar liever geef ik alles in losse stukjes (En met de handen eten :)

Gehakt met spaghetti was hier ook nog geen succes. Wss is het te droog en lastig om te kauwen. Toen hebben we kip, kabeljauw of karbonade gemixt met groente en aardappels. Dit vond hij heerlijk!

Terug
Bovenaan