vlees in zelfgemaakte groentehap

Hallo allemaal,
Mijn zoontje is bijna 9 maanden. Ik maak graag zelf zijn groentehap, tot nu toe van groenten en aardappelen en vries deze dan in. Nu wil ik er ook vlees in gaan verwerken (geen varkensvlees) maar wat voor vlees en hoe krijg ik dat een beetje fijn? Vanwege waarschijnlijke allergie zijn we wat later begonnen met bijvoeding en aan stukjes in zijn eten is hij nog niet echt gewend. Hij krijgt ook nog geen brood.
Wat voor vlees (en hoe) geven jullie je kleine?

Groetjes, Gerda
 
Wij zijn begonnen met gekookte kip, dat kook ik dan met de aardappels   mee en dan even fijn malen of klein snijden, hij is inmiddels al een jaar en nu eet ie eigenlijk gewoon met de pot mee, maar we zijn dus begonnen met gekoote kip erdoorheen.

Groetjes monique
 
Hoihoi,
Het maakt niet uit wat voor vlees het is, zolang je het maar ongezouten laat,  goed gaar maakt en fijn natuurlijk, want harde stukjes kunnen met 9 maanden ook nog moeilijk zijn. Mijn dochtertje (nummer 3) is nu bijna 8 maanden en heeft zo rond de feestdagen werkelijk alles gehad: konijn, hert, gans, everzwijn, je kunt het zo gek niet verzinnen, maar ze krijgt ook wel kip of rund hoor.  Ik kook en pureer het  vlees nog samen met de groenten en dan met een staafmxer en daarna roer ik het dan door fijne pasta, rijst of geprakte aardappel.
Groetjes,
michelle.
 
mijn dochter wordt vrijdag 9 maanden eet ook met de pot mee al thans van wat ze mag hebben dus ook vlees
meestal krijgt ze kip, gehakt varkensvlees in stukjes gesneden door haar groente en aardappelen heen
 
mijn dochtertje had ook lang problemen met stukjes in haar voeding, nu is ze 15 maanden en eet met de pot mee.
maar wat ik eerder deed toen ik ook nog zelf groentehapjes maakte, ik deed er vaak een plakje kipfilet bij, wat je normaal op brood doet dat gaat erg goed met de staafmixer.
Anders wat gehakt bij het kookwater doen gaat ook erg goed.
succes ermee
 
Terug
Bovenaan