Vlees met 1 jaar

<p>Goedemiddag,</p><p>het hele eet-proces vond ik spannend met onze kleine. Nu vraag ik me af hoe ik het beste vlees kan aanbieden deed het vlees nog echt fijnmalen en dan door een prakje heen zoals gehakt bijv.</p><p>Doen jullie het door prakje heen of bied je het los aan? Ik hoop op tips.</p><p> </p><p>?</p>
 
Kan beide! Maakt niet uit toch. Als je kindje kleine losse stukjes eet is dat prima, prak je het erdoor is het ook goed.

Mijn dochters zijn allebei echt niet dol op vlees en eten het niet los (behalve knakworst en visstick haha) dus ik prak vaak mini stukjes door hun eten en dan proeven ze het niet en eten ze het wel. En bijna elke dag eten ze een plak gekookte worst of plakje kipfilet, dat lusten ze wel graag. Zo eten ze toch nog wat vlees.
 
Het kan inderdaad allebei. Mijn jongste is ook bijna een jaar en krijgt al langere tijd alles in stukjes aangeboden, dus dan eet ze het los op. Maar als we een keer ovenschotel ofzo eten, dan eet ze het gewoon door elkaar op.
 
Die van ons vindt vlees erg lekker, dus hij krijgt als hij met ons mee eet gewoon stukjes, en de rest ook in stukjes. Het nadeel is dan dat de rest er wat minder goed in gaat ?
Andere keer mengen we het door de prakjes heen. Vis zoals witvis en zalm pureer ik wel nog als ik meerdere porties vooruit maak. Wil echt geen graat in dat keeltje ? Als hij met ons vis mee eet dan kijken we gewoon goed. Doe bij kibbeling en vissticks trouwens wel nog grotendeels zonder korstje ivm zout. Eerst helemaal zonder maar nu stukjes met. Kipschnitzel met paneerkorst kan hij wel eten, die met krokant korst is te hard.
Stukjes worst door stamppot gaat ook wel.
 
Gewoon een beetje proberen ☺️


En we doen trouwens ook wel vaker ei ipv vlees. Vindt hij heel lekker en niet al ons vlees is erg geschikt voor kleine kindjes
 
 
Mijn zoon (21 maanden) is ook niet dol op 'vlees-vlees', zoals stukjes kip of zalm. Een worstje of visstick gaat er wel goed in. Maar we eten thuis 5-6 keer per week vegetarisch dus hij eet ook vaak (roer)ei of kaas bij het eten. Dat zijn dan meestal eenpansgerechten (curry, pasta, etc) en ik moet zeggen: daar kun je alles in verstoppen wat je wilt. Daar zou je dus mee kunnen beginnen? 
 
Terug
Bovenaan