vlees opnieuw invriezen na koken?

Hallo

ik maak mijn baby's eten altijd zelf en als ik teveel heb vries ik het in. Maar als er vlees in het gerecht zit dat voor het koken in de diepvries heeft gezeten mag je dat wel weer invriezen? Ik weet dat het niet mag als het eenmaal ontdooid is, maar geldt dat ook als het intussen gekookt is?

Ontdooid vlees mag je in principe niet meer invriezen. Maar als je het gekookt hebt, dan mag dat wel. Tenminste, zo deed ik het ook toen ik hapjes voor mijn zoontje in het voren maakte.
Als je heel erg twijfelt, dan kan je altijd op de site van het voedingscentrum kijken. Via de site kan je ook persoonlijke vragen via mail stellen.

Succes!

Hoi Danielle,
Ik vries het ook opnieuw in hoor na het koken en ze heeft er nog niks van gekregen... Ik heb er eigenlijk nooit zo over nagedacht... Alleen met spinazie doe ik het niet... Als ik bijvoorbeeld spinazie met ei maak dan maak ik de aardappels en de ei   en dat mix ik en vries ik in en dan doe ik per bakje een aantal bevroren deelblokjes spinazie zodat ik dat niet eerst kook dan weer invries en dan weer opwarm... Voor de rest vries ik alles in na het koken...
Groetjes,
Margriet mama van Jasmijn )27 mei 2006'

dankjewel Marieke en Margriet! Je zou zeggen dat ik het onderhand wel moest weten, mijn tweede is bijna een jaar nu. Maar ik had toevallig nog nooit iets gemaakt dat eerst al in de vriezer gezeten had omdat ik bijna altijd vers koop voor de kinderen. Alleen vanavond maak ik rundvlees stoofpotje en dat heeft ze al 5 maanden niet gehad omdat de eerste keer dat ik het probeerde, het er meteen weer uit kwam. Ik dacht misschien kan ze er nu wel tegen, nu ze wat ouder is. Maar het vlees heeft dus in de diepvries gezeten.

Margriet, ik wist van mijn moeder al dat je spinazie nooit opnieuw  mag opwarmen. Goie tip trouwens om aardappel en ei alvast te maken en dan later blokjes bevroren spinazie uit een pakje toe te voegen!

groetjes Danielle

Terug
Bovenaan