Vlees... taai

hey meiden,

ik heb niet zulke goed ervaringen met stukjes vlees aan Ivar geven, gewoon met de staafmixer door groente heen etc gaat prima, maar ja ga nu aan de stukjes beginnen en dat gaat met aardappel, pasta en groente enzo prima, maar dat vlees is zo taai voor hem! Wil het ook niet minder lang bakken ivm de bacteriën...
Wil ook niet te vaak gehakt doen want dat is weer een stuk vetter dan kip en varken. Hij krijgt ook wel vis en ei, maar het is zo makkelijk om een stukje van ons vlees te geven.

Iemand tips?

Groetjes Jenneke mv Ivar

Hi Jenneke,

Wat erg goed werkt is de kip koken. Je legt een kipfilet in een steelpannetje, wacht tot het kookt en laat het dan op laagvuur 10 kleine minuutjes staan. Alle bacterieen zijn eruit en het vlees is heerlijk. Lekker  droog, weinig vet en perfect om in kleine stukjes aan je kleintje te geven. Wat wij ook geven is tartaar, want dat is echt veeeeeeeeeel beter dan gehakt. Je moet dan wel de tartaar van de Albert Heijn of aan de slager in de supermarkt vragen hoeveel procent vet erin zit. Die van de Albert Heijn bevat volgens onze info het minste percentage vet.

Als ik nog iets mag opmerken: ik zou niet teveel varken geven. Veel mensen kunnen hier onbewust niet goed tegen en het bied ook niet zoveel als rundvlees.

Wat ook erg goed is om te geven is vis, bijvoorbeeld tonijn of zalm. Dit kun je ook in kleine stukjes geven.

Veel succes en vooral smakelijk eten.
Groetjes Charlotte

mmm kip wordt bij mij ook taai als ik het kook, maar misschien doe ik het op te hoog vuur...
ga het eens proberen, en ook de tartaar vind ik goede tip!

groetjes Jenneke

Terug
Bovenaan