vlees

Hallo,

Ik heb een vraagje over vlees.
Ik wil nu zelf verse groente gaan klaarmaken voor mijn dochter van 8 maanden,
en daar wil ik natuurlijk ook vlees bij doen.
Maar hoe maak je dat klaar!
En wat voor vlees mag ze.
Ik ben erg benieuwd.....

groetjes Margriet
 
hoi ik doe het ook zelf maaken en ik doe bv kip kooken   en dat dan fijn snijden
maar ook gehakt balletjes die kruid ik niet maar bak ze wel in de zelfde pan zit er toch wat smaak aan
ik weet niet hoe oud je kindje is maar ik doe dit (gehakt)vanaf ongeveer 8 maanden
 
hallo,

ik kook het vlees, vis,of eitje meestal gewoon maar bakken kan ook alleen geen

zout,is slecht voor de nieren.

kip,kalkoen,varkens-of rundsvlees het mag allemaal

en de meeste vissoorten let wel extra op de graten!

en ei,gebakken, gekookt,meestal mix ik het apart in de staafmixer,

dan zie ik goed de fynheid van de kruimels voor ik het onder de rest meng,

later versnipper ik het dan heel fyn..

he groetjes en succes!

anne

 
Hallo Margriet
Ik heb het vlees altijd gebakken en daarna gemalen in de blender.
Volgens de voedingslijst die ik van de dietiste heb gekregen mag hij kip, kalkoen, rundergehakt, tartaar, mager rundvlees en mager varkensvlees.
Nu is mijn zoontje bijna 1 eet hij met de pot mee. Het vlees maal ik nu niet meer maar snijd ik fijn.
Voor meer info over welk voedsel je bij welke leeftijd mag geven kun je ook een kijken op www.borstvoeding.com  Hier staat een voedingsintroductieschema. Misschien heb je er wat aan.
Succes
 


Hi

Mijn zoon van 10mnden eet alles met de pot mee.Ik maak t gewoon klein met de staafmixer.Ja,zelfs t gekruide&gezoute.Mijn man komt uit Roemenie, en daar is dat normaal.En slecht voor de nieren, vaak leven mensen in dat soort landen gezonder dan ons, allemaal organisch etss.Ik ken veel mensen van n andere cultuur, en sommige kleintje eten al heel gekruid.T is dus wat jezelf wilt.Maar zou zeggen lang leven de staafmixer.

Groetjes Maroesca

 
Terug
Bovenaan