Vleeswaren

Hallo allemaal,

Ik wilde net een lekker broodje smeren en toen zag ik Cornetbeef in mijn kloekast liggen. Weet iemand of je dat tijdens je zwangerschap mag eten? Het is niet rauw, maar zit daar lever in? Op de verpakking staat alleen rundvlees, zout, conserveermiddel. Op internet staat niks over Cornetbeef (eet niemand het?)
Nou ben erg benieuwd.

gr,

Eva

27 weken en 4 daagjes zwanger.
 
Lekker opeten, Eva. Als er niks over te vinden is, staat het in elk
geval niet op de verboden lijst. Ik ben er ook gek op, trouwens! Ik
vond op het internet een stukje, wacht, ik kopieer het ff hier naartoe:



>>Hallo,


>>Is corned beef gewoon gaar vlees? Ik dacht van wel maar nou zei een


>>vriendin van me dat dat niet waar was.


>>Weet iemand dit?


>>Groetjes


>


>Beste Joney,


>Corned Beef is niet gaar maar gepekeld. Door deze bewerking heb je geen


>risico op het krijgen van toxoplasmose. Hetzelfde geldt voor rauwe ham,


>rookvlees en bacon. Zie (en dan komt er een link die het niet doet, maar die je doorverwijst naar voedingscentrum.nl)

Je kunt het voor de zekerheid daar nog even navragen!



Maar ik zou het gewoon eten, want nogmaals, als er niks over te vinden is, staat het in elk geval niet op de verboden lijst.



Groetjes,



Sandra

 

Ik heb vanmiddag een ander broodje gegeten , want ik durfde het niet zomaar te eten (want ik had nog van niemand een reactie)

Maar iedergeval bedankt voor de info! Ik eet morgen lekker een broodje met Corned Beef !

gr,
Eva
 
In Nederland is het verplicht dat fabrikanten op hun producten zetten wat erin zit. Je mag er dus gerust van uitgaan dat als er geen lever op de verpakking vermeld staat, dit er ook niet in zit. En idd is corned beef gepekeld dus mag je het hebben!
 
en een keertje lever mag wel, maar niet teveel.
Overigens eet ik zelf geen lever meer, omdat ik het te lekker vind en me dan niet zo kan beheersen...
groejts
greet
 
Hoi Eva,

Ik kan je geruststellen ,ik ben al 7 jaar werkzaam bij de keurslager en weet 100% zeker dat je het mag eten.
Corned beef is niet gepekeld maar word gekookt in blik ,het komt van oorsprong uit zuid-amerika en word naar hier verscheept.
Ook behoord het niet tot de magere vleeswaren maar het is niet verkeerd om te eten.
zelf mensen die op dieet staan vanwege allergie ofwel teveel aanmaak van histamine mogen dit eten omdat er geen stoffen worden gebruikt ook wel bepaalde e nummers
die allergie reactie's kunnen veroorzaken
groetjes monqiue

Ps ,je mag leverprodukten gebruiken maar met mate één boterham per dag
 
Terug
Bovenaan