Vlekjes in gezichtje

Mijn zoontje van 6 maanden heeft vanaf dat hij 4 maanden oud is rode vlekken en pukkeltjes in zijn gezicht. Iedereen die ik tegen kom vraagt of hij de waterpokken heeft. Dit is dus niet zo, wordt wel een beetje vervelend iedere keer die zelfde vraag. Hij heeft er zelf geen last van en het zit alleen op zijn gezichtje. Voornamelijk op zijn wangen. Soms is het ineens weer een stuk minder, en dan in alle hevigheid weer terug. Ik heb al geprobeerd met fruit en groente te stoppen en zijn sapje diksap. Maar dit maakt niet uit dus het is geen allergie. De dokter zegt dat het wel vaker voorkomt bij baby's tot een jaar. Ik hoop dat ik wat reacties krijg. Met eventueel adviezen om hier iets aan te doen. Nogmaals hij zelf heeft nergens last van gelukkig.
Misschien zijn er nog meer die hier last van hebben, ik hoor het graag.
 

Hallo anoniem,

Wat je schets komt mij zeer bekend voor.
Ons zoontje nu bijna 6 maanden heeft dit ook gehad, begon bij hem met 4 maanden.Wij zijn er ook mee naar de dokter geweest, en ook zei hij gaat vanzelf over.
Goed invetten was wel zijn tip.
En inderdaad het is echt vanzelf over gegaan.
Dus als het hetzelfde is, dan moet je nog ff geduld hebben.

Groetjes Bianca
 
ja mijn dochter heeft het ook.en met dit weer wordt het ook droger.
maar je moet het wel afwisselen met verschillend vetten creme s,want als je steeds maar het zelfde gebruik gaat de huid er ook aan wennen.ik heb trouwens vandaag van de huisarts een creme gekregen dat is ook gemaakt van vaseline en wordt zelf nog vergoed ook.soms doe ik er dan die tube vernix creme van zwitsal doe ik dat paar dagen dan met vaseline.
succes
 
tja mijn zoontje is ook 6 maanden. en heeft het dus. ook ik vet het inderdaad erg goed in .omdat het bij mij zoontje ook erg droog aan voelt. en dan maar hopen dat het van zelf over gaat .tegen mij is er ook gezegt dat dat komt door de kou buiten .dus afwachten maar. ik zal me als ik jou was nie te veel zorgen maken .
 
Mijn dochter kreeg toen ze een maandje of zeven was van de ene op de andere dag felrode vlekken in haar gezicht. We dachten ook aan waterpokken of een andere kinderziekte, maar ze had er geen last van, dus het jeukte waarschijnlijk niet. De meeste vlekken zijn vanzelf weggegaan en het felrode is er ook af, maar een paar zijn gebleven en worden af en toe weer felrood. Ik smeer haar gezichtje ook in met vette zalf van Zwitsal, want ik merk wel dat het door het gure weer erger wordt. Ik hoop ook dat het vanzelf weer weggaat. Zelf heb ik een hele gevoelige huid en ik denk dat zij dat van mij heeft, helaas.
Succes ermee en maak je maar niet teveel zorgen, waarschijnlijk gaat het vanzelf over.
 
Terug
Bovenaan