Vlekjes na badje

Haii mama’s,<br />Mijn dochter (4 maanden) is al een paar dagen erg verkouden, koorts en hoesten. Gisteren daarvoor nog bij de huisarts geweest, omdat haar koorts al een paar dagen duurde en vrij hoog opliep. Gelukkig niks ernstigs en moet ze gewoon uitzieken.<br />Toen straks deed ik haar in een kruidvat eucalyptus badje en kwamen er ineens allemaal vlekjes op haar lichaam, voornamelijk bij haar billen en een paar op de rest van haar lichaam. Ik kon ze wegdrukken en langzaam verdwijnen ze nu weer..<br />Mijn man denkt dat het een (allergische) reactie is op het eucalyptus badje..<br />Maak ik me nu zorgen om niks? Of toch even contact zoeken met de huisartsenpost?<br />Ze heeft nu geen koorts meer en is verder alert en vrolijk.<br />Een bezorgde mama<br />
 
Ik zou dat badspul even niet gebruiken en als het dan de gokgense keer na het badje niet gebeurt daarna weer een keer wel gebruiken, krijgt ze weer vlekjes dan weet je genoeg. Als ze ze ook krijgt met neutralere douchegel is het water misschien wat warm of koud?
 
Het zou een reactie kunnen zijn op het badje.
Maar na koorts/ziekig is een huiduitslag bij een kleintje ook heel normaal. De ene keer alleen in het gezicht. Andere keer meer over het lichaam. Ik zou het even aankijken en zolang de kleine er geen last van lijkt te hebben geen bezoek aan de dokter doen.
Maar als je je echt zorgen maakt dan wel natuurlijk.
 
Ik gebruik normaal zwitsal om haar te wassen, daar krijgt ze geen uitslag van. Ook haar badje was goed qua temperatuur.
De volgende keer maar weer gewoon zwitsal om te badderen :)
 
Hoi,
Het kan een reactie zijn, maar het kan ook één van de kinderziektes met vlekjes zijn. Tenminste als de juitslag terug komt. Dat is verder niet ernstig hoor. Dan even weer contact opnemen met de huisarts om de uitslag te laten zien. Die kan dan zeggen wat het is. Mijn zoontje heeft het namelijk net gehad. En had ook eerst koorts etc. Toen kreeg hij opeens uitslag. Weleda calendula lijn werkt voor hem echt perfect!
Succes en beterschap voor je dochter, Linda
 
Het kunnen ook warmtevlekjes zijn. Misschien heeft zich dat eerder niet zo geuit, maar nu door de hogere temperatuur van de koorts wel?
En wat al wordt geopperd: test even de volgende keer zonder spulletjes in het water.
 
Hoi mama, 
Ik hoop dat het inmiddels al wat beter gaat met je dochter! ❤️
Zelf heb ik dit ook ervaren met hetzelfde product, althans als het van kruidvat eigen merk is. Hierdoor ben ik op onderzoek uitgegaan en heb ik de ingrediëntenlijst bekeken. Ik verbaasde mij over de termen hierop. Na wat verdere onderzoek blijkt dat er veel chemische stoffen in babyproducten zit. De mogelijke bijwerkingen van de stoffen laat ik maar even onbesproken.
Tip: google het eens. 
Ik moet eerlijk zijn dat ik daar best van ben geschrokken en om die reden heb ik gezocht naar een zo natuurlijk mogelijk product. Ik ben uitgekomen op het merk: Naif Care. Ik heb het online gevonden en zag laatst dat ze het ook bij de Etos hebben.
Ik heb na het controleren van de ingrediënten állss van Zwitsal en andere merken weg gegooid. In eerste instantie wou ik het weggeven, maar na het lezen van de aanwezige stoffen, kan ik dat niet over mijn hart verkrijgen. 
Ik voel mij erg fijn bij het gebruik van Naif Care én het belangrijkste is dat ik ook geen huidirritatie meer gezien. Het ruikt daarnaast ook lekker! 

Succes en beterschap voor je dochter! ???
 
 
Terug
Bovenaan