vlekjes

Hallo mama's,
Kom ik net op dit forum terecht en stel gelijk maar ff een vraag....
Mijn meisje is 5 maanden en heeft allemaal piepkleine knalrode vlekjes in gezicht en ook wat op armpjes. Het zijn geen waterpokken, keb de huisarts gebeld en die zegt 5e of 6e ziekte maar als ik ga googelen zijn dat een ander soort vlekjes. Ze lijkt verder niet ziek en drinkt normaal. Jullie een idee? Maak me toch een beetje zorgen....
Gr Roxan

hoi,
als je kindje goed levendig is, en vrolijk, voldoende natte luiers heeft, goed eet en drinkt  en koorstvrij is en vlekjes niet explosief toenemen, zou ik me niet zo'n zorgen maken. Maar als je het niet vertrouwt, altijd langsgaan bij huisartsenpost!!! Beter 1x teveel, dan 1x te weinig!
Heb afgelopen tijd wel veel gehoord dat kindjes rode vlekken hadden, dat als 5/6e ziekte geduid is.
Sterkte en beterschap ermee!!
Groetjes mira, sinds 02-01 mama van jaap

geen warmte bultjes???
anders even afwachten tot morgen zolang geen koorts en de flessen er gewoon nog in gaan
en als je echt twijfelt bellen hoor je kan beter te veel dan te weinig heen gaan
gr marijke

Als je kindje verder nergens last van heeft is het waarschijnlijk gewoon uitslag van de warmte (hebben veel kindjes, Bryan had het ook vaak).

groetjes mieke

Met dit weer vind ik ook allemaal kleine rode vlekjes/puntjes op Christian, vooral in de nek/hals, op romp en armpjes. Het komt en gaat, volgens mij inderdaad met de warmte. Als ik hem uit bedje haal, dan zit zijn nekje en rug onder (heeft hij lekker warm op gelegen natuurlijk), maar na een flesje en even spelen zie je ze bijna niet meer terug.

En als het toch ziek zijn is, (5e of 6e, of wat anders), dat gaat vanzelf weer over.

Groetjes, Karin
mama van Christian (24 weken)

hoi
boas heeft die ook gehad,en de kleine van sylvia hier ook.die is bij de huisarts geweest,dus misschien kan die zeggen wat het is.zijn het bij jou ook voorrode vlekjes die pukkels worden?
ik weet wel dat het geen kinderziekte is,want die verspreiden zich in alle gevallen binnen 24 uur over het hele lichaam.het zijn ook geen muggebulten.van de warmte ziet er ook anders uit.
ik dacht bij boas dat het van de aardbei in danoontje start kwam.mijn schoonmoeder beaamde dat haar jongste ook zulke pukkels kreeg van de tandpasta met aarbeiensmaak.dus daarmee was voor mij mn vermoeden wel bevestigd.
heeft jou kindje misschien ook iets aparts gegeten?
hier is t vanzelf weer over gegaan,maar ze hebben er wel 3 weken gezeten voor ze verbleekten.
groetjes karin

Hoi Roxan,

Natas heeft ze ook gehad en die zei dat het muggenbultjes   konden zijn.
Natas had ze begin deze week geloof ik opeens sochtends toen hij uit bedje kwam..
werden er wel meer..
Wijzelf denken toch meer dat het van het danoontje (aardbei)  was..

@ karin..
Boas had toch ook een danoontje start gegeten,,?

Maar goed de vlekjes verbleken hier nu al.. lijken een beetje pukkeltjes nu terwijl het eerst grote en kleine rode vlekjes waren..

Groetjes sylvia

ja,inderdaad.boas had ook danoontje start op.bij hem zag het er precies zo uit als bij natas op die foto die je hier geplaatst hebt.
hier zijn de vlekjes al bultjes geworden en iets verbleekt.

Terug
Bovenaan