vlekken in de was

Hallo,

Misschien niet helemaal op zijn plek deze vraag en eigenlijk vind ik hem ook te truttig voor woorden maar misschien dat jullie kunnen helpen? Hoe doen jullie dat met vlekken van potjes groenten in kleding, slabbetjes, spuugdoekjes enz. enz. ik kan toch moeilijk elke x een machine laten lopen met 2 dingen erin maar als ik het weg leg krijg ik het er niet meer uit....

Ik hoor graag!!

thnx
 
Vind ik helemaal geen truttige vraag hoor. Ik vind het zelf ook moeilijk, vooral vlekken van worteltjes zijn erg hardnekkig. Wat ik doe is alles onmiddellijk in een sopje zetten en met de hand proberen schoon te krijgen. En dan daarna met de was mee de wasmachine in. De vlekken die er dan nog niet uit zijn blijven dan maar zitten. Ik gebruik dan telkens als mijn zoontje worteltjes krijgt hetzelfde slabbetje, dus dat waar nog wortelvlekken van de vorige keer inzitten. Ik heb ook al gehoord dat ossegalzeep goed zou werken, maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Alleszins succes ermee!
Groetjes,
Marian
 
Hoi,

Voor kleding heb ik allerhande middeltjes: Vanish Oxy Action, Citin vlekkenspul voor fruit en ik geloof nog eentje voor chocolade (of andere vettigheden) en zo nog een paar: daar week in de kleertjes een poosje in voordat ze in de machine gaan.

Vlekken op slabbetjes en spuugdoekjes interesseren me niet: dat beperkt de hoeveelheid werk enorm. Ik was ze op 60 graden en op een gegeven moment is de vlek van twee weken terug wel weer weg of vervangen door een nieuwe.
Groetjes,
Michelle
 
Emmer in de badkamer met groene biotex en daar de spullen in laten voorweken. Meestal stond zo'n emmer er 2 a 3 dagen en dan deed ik er elke keer weer wat warm water bij. Helemaal schoon werden sommige dingen niet, maar het hielp wel. Overigens kan het voor de vlekken ook veel schelen, de slabben bv eerst even goed onder koud stromen water schoon te spoelen
 
Ik heb helaas ook nog geen wondermiddel gevonden.
Direct na het eten de slab uitspoelen helpt al wel, en ik zet ook nog wel eens een lading slabben in de week met Vanish poeder. Maar er blijven toch altijd vlekken achter...
Nu vind ik dat op slabbetjes ook niet zo erg meer, die zijn er om vies te worden. Als er vlekken in kleertjes zitten, baal ik daar wel van, maar ik heb maar opgegeven om me daar druk om te maken.
Maar tegen de tijd dat mijn dochter zelf mag gaan knoeien met een lepeltje, doe ik haar maar een regenjas aan of zo geloof ik, hihi

groetjes, Mirjam
 
Vanish help erg goed!!!! Ik heb meerder vlekkerige slabbetjes. Jammer dan maar. Maar toen het ook in mijn zoontjes kleertjes ging zitten (lekker smeren met eten), heb ik het maar eens geprobeerd. Ik gebruik dan vanish oxy gel. Even insmeren, uitwrijven en 5 minuten in laten weken. En daarna in de wasmachine. Zo ver mijn ervaringen reiken, hoef je dat niet gelijk te doen, maar gewoon wachten tot de trommel weer vol is.
Succes ermee
 
de slabbers leg ik als ze erg smerig zijn een dag in bleekwater sommige kleuren vervagen wel maar de slabber zelf is weer spier wit na het bleken gaat hij in de gewone was mee
 
Ik heb gelezen dat afwasmiddel met citroen op de vlekken doen werkt (hoe goedkoper, hoe beter). Bij poepvlekken op rompertjes werkt het voor mij prima. Bij het in de wasmand gooien van de vuile was wat puur afwasmiddel op de vlek, daarna gewoon in de wasmachine en de vlek gaat eruit. Succes
 
Terug
Bovenaan