Vlekken over mijn buik.

Hallo allemaal,

Ik zit met een vraag waar ik het hele internet al over heb uitgeplozen, maar tot nu toe géén resultaat. Dus....

Ik zit nu in de 13e week van mijn zwangerschap en heb sinds (ongeveer) week 11 vreemde rode vlekken op mijn buik en rug. Ze zijn soms heel klein en andere hebben de grootte van een eurocent, en iets groter. Ze jeuken niet. Ze zijn iets dikker van structuur.
Eigenlijk heb ik er geen last van maar ik kom dit verschijnsel nergens tegen. Het zijn geen spinnenvlekken, daar heb ik binnen een ander forum over gelezen, maar die hebben een stip in het midden en vertakkingen naar buiten.

Dit verhaal klinkt vreemd, dat weet ik. Toch denk ik dat de vrouwen die het herkennen nu wel een idee hebben waar het over gaat.

Zo ja, laat mij dat dan even weten want ik moet nog twee weken voor ik weer naar de VK moet en om ze met deze vraag telefonisch lastig te vallen....
Ik wacht het af....
 
Hoi Mel,

Ik herken het helemaal niet. 't Hoeft ook niet per se bij de zwangerschap te horen. Als ik jou was, zou ik toch voor de zekerheid even contact opnemen met de huisarts.

Groetjes,
P.a.
 
Beste Mel,

Ik denk dat dit gesprongen bloedvaatjes zijn. Tijdens je zw.schap neemt het volume van je bloed toe en bovendien stroomt het sneller, waardoor je tijdens je zw.schap een verhoogde kans op gesprongen bloedvaatjes hebt.

Ikzelf heb hier sinds een paar jaar last van, niet veel maar een paar op de achterkant van mijn armen, twee kleine op mijn gezicht en een paar op m'n benen. Sinds ik zwanger ben (inmiddels 22 wkn) heb ik er veel meer bijgekregen; op de bovenkant van m'n borsten, paar op de buik, op de rest van m'n armen en zelfs op mijn vingers a/d binnenkant!

Erg mooi is het niet, maar het kan absoluut geen kwaad en hopelijk gaan ze na de zw.schap weer weg!

Sterkte, Marjan
 
Terug
Bovenaan