Vlekken voor ogen

HAllo allemaal.Ik heb sinds vanochtend steeds vlekken voor de ogen?lichtflitsjes.Ik word er stapelgek van.Kennen jullie dit?Ik ben 36 wk zwanger en gister ochtend had ik het een beetje maar het word steeds heftiger.Ook heb ik zwangerschapssuiker en steeds heel warm.Verder geen klachten op mijn bekken na.

ik ben geen dr maar kan het zijn dat je dit hebt als je snel in beweging komt? Dan heb ik het wel eens, dan kan je bloed niet snel genoeg naar je hoofd.
Misschien helpt het......anders toch ff de vk/gyn vrgen.

gr mama van MD

Het is belangrijk dat je morgen contact opneemt met vk of gyn. Deze lichtflitsjes of vlekken zijn een symptoom van hoge bloeddruk/zwangerschapsvergiftiging. Het risico hierop neemt toe als je suiker hebt. Andere symptomen: hoofdpijn, bandgevoel om de bovenkant van je buik. Ik wil je niet bang maken maar voor de zekerheid zou ik toch even bellen.

Gr. M3

Hallo
Even over zwangerschapsvergiftiging en te hoge bloeddruk gesproken kan ik mee praten en dan heb je wel wat meer klachten dan vlekken voor je ogen ik ben zelf nog maar 16 weken nou en ik heb al vlekken voor mijn ogen gehad en hevige hoofdpijn en dat bleek gewoon een vorm van migraine te zijn en normaal gesproken heb ik daar ook geen last van maar als ik jou was toch even of de vk/gyn te bellen   nou sterkte en veel succes nog even meid

Ik heb dit mijn beide zwangerschappen gehad, vooral als ik mijn tanden aan het poetsen was (moest ik altijd enorm kokhalsen).
Mijn bloeddruk en suiker was altijd prima, mn VK zei dat het bij mij geen kwaad kon dus.

Nou ik heb het nog steeds en verder geen klachten alleen heel warm steeds.Ik denk dat dat ook gewoon komt omdat het buiten ook warm is.Morgen vroeg ga ik de gyn bellen of ik langs kan komen want dit is niet leuk.Ik ben niet duizelig ofzo alleen maar vlekken en vooral bij inspanning,computeren of tv kijken.Een boekje lezen is geen probleem

Hoi,

Die vlekjes/lichtflitsjes voor de ogen zijn niet ernstig, alleen een beetje hinderlijk. Waarschijnlijk heb je er meer last van als je net overeind komt van bukken, op de grond zitten of bank/bed. Het heeft, geloof ik, te maken met je bloeddruk. Daarom had je met het warme weer waarschijnlijk ook meer last, omdat de hitte ook effect heeft op je bloeddruk.

Het beste kan je gewoon even rustig blijven staan en rustig ademhalen totdat ze wegtrekken. Mocht je hier nou heel lang last van blijven houden, dus dat het zien van de vlekjes langer duurt dan een paar minuten per keer, dan kan je het beste even babbelen met je verloskundige/huisarts of gynaecoloog.

Succes,

Anne

Terug
Bovenaan