<p>Vanochtend werd ons mannetje van 15 maanden huilend wakker om 7 uur! Dit is uitzonderlijk want hij slaapt altijd tot half9/9uur en wordt meestal wakker met een lach. Hij zag er bleek en onuitgeslapen uit maar was niet warm! Was al de hele week, hele seizoen, verkouden. Bleef huilen, wou niet spelen, wou alleen maar tegen mij aan liggen, slap, wou wel eten, drinken. Om 11 uur gaf hij aan naar bedje te willen, ( zelf op de grond gaan liggen) hij heeft tot half 2 geslapen! Haal hem net uit bed, zweterig, warm, slap, 39,8 koorts, en lichte vlekjes op zijn buik,rug armen. Gisteravond zei manlief dat hij vlekjes zag in het gezicht, maar aangezien hij hele dag buiten was geweest, super vrolijk, dacht ik wat uitslag van de zon. Maar nu dus wel op buik en rug. Nu lees ik over de 6e ziekte die hij ondanks eerdere malen uitbraak op zijn kdv groep nog niet heeft gehad:</p><p><span style="font-family: 'Open Sans', sans-serif;">Het begint met hoge koorts die 3 tot 4 dagen duurt en waarbij er geen andere ziekteverschijnselen zijn. De koorts zakt weer vrij plotseling, waarna lichtrode vlekjes in het gezicht en op de romp ontstaan. De vlekjes gaan na een paar dagen vanzelf over. Behandeling is niet nodig.</span></p><p>Maar de vlekjes zijn als eerste ontstaan en toen de koorts! Wat denken jullie... 5e ziekte kan pas vanaf 4 jaar, waterpokken het zijn geen blaasjes, rode hond? Of hou ik teveel vast aan informatie van internetdokters...? </p>