Vlekken ziekte?

<p>Vanochtend werd ons mannetje van 15 maanden huilend wakker om 7 uur! Dit is uitzonderlijk want hij slaapt altijd tot half9/9uur en wordt meestal wakker met een lach. Hij zag er bleek en onuitgeslapen uit maar was niet warm! Was al de hele week, hele seizoen, verkouden. Bleef huilen, wou niet spelen, wou alleen maar tegen mij aan liggen, slap, wou wel eten, drinken. Om 11 uur gaf hij aan naar bedje te willen, ( zelf op de grond gaan liggen) hij heeft tot half 2 geslapen! Haal hem net uit bed, zweterig, warm, slap, 39,8 koorts, en lichte vlekjes op zijn buik,rug armen. Gisteravond zei manlief dat hij vlekjes zag in het gezicht, maar aangezien hij hele dag buiten was geweest, super vrolijk,  dacht ik wat uitslag van de zon. Maar nu dus wel op buik en rug. Nu lees ik over de 6e ziekte die hij ondanks eerdere malen uitbraak op zijn kdv groep nog niet heeft gehad:</p><p><span style="font-family: 'Open Sans', sans-serif;">Het begint met hoge koorts die 3 tot 4 dagen duurt en waarbij er geen andere ziekteverschijnselen zijn. De koorts zakt weer vrij plotseling, waarna lichtrode vlekjes in het gezicht en op de romp ontstaan. De vlekjes gaan na een paar dagen vanzelf over. Behandeling is niet nodig.</span></p><p>Maar de vlekjes zijn als eerste ontstaan en toen de koorts! Wat denken jullie... 5e ziekte kan pas vanaf 4 jaar, waterpokken het zijn geen blaasjes, rode hond? Of hou ik teveel vast aan  informatie van internetdokters...? </p>
 
Ik ben enige tijd terug na e-mail contact toch op bezoek geweest met ons moppie, niet denderend koorts wel verhoging en 2 dagen wat hangerig.
Mw kreeg rode vlekjes op haar benen, en boven op der hand en voetjes enkele blaadjes.
Ik kreeg een koelzalf, want het kon of een allergische reactie zijn, of hand voet minder of waterpokken. Meisje is bijna 1.
Gezien hand mond voet zeer met name blaasjes veroorzaakt aan de onderkant van je voetzolen en palmen konden we deze afschrijven.
Waterpokken is over het hele lichaam en heb me laten uitleggen dat ze deze wel degelijk kan krijgen. Het breide niet verder uit.
Dus houden we het maar op de allergische reactie.
Dat wat jij beschrijft vind ik bij waterpokken passen, maar ben geen dokter en kan niet zien hoe het eruit ziet natuurlijk. Maar je kan altijd even foto's opsturen via de mail naar dokter voor advies, als die wil dat je langs komt krijg je wel een afspraak.
 
 
 
Hoi! 
vlekjes kunnen ook van de warmte stuwing komen van koorts.
Rode hond lijkt mij niet als hij het vaccinatieprogramma volgt.
heel veel kinderziektes hebben vlekjes voor/tijdens/na/zonder koorts.
zolang hij geen hoge koorts heeft of langer dan 3 dagen, en hij drinkt/plast goed geen zorgen.. ze komen er echt weer overheen. 
Paracetamol geven zo nodig 3x daags. Dan zal hij vast snel weer de oude zijn, met of zonder vlekjes ?
 
Mijn zoontje heeft geen koorts gehad maar wel vlekjes overal. Vermoedelijk toch 5e ziekte. Heerste daar op de kdv. Kan evengoed voorkomen bij jongere kinderen maar percentage is laag. 
 
ik zie nu pas de hoge koorts. Ik zou echt de dokter bellen, niet om je bang te maken, maar wel omdat de symptomen ook bij hersenvliesontsteking kunnen passen...
 
Die van ons gehad....de 6de ziekte. Ook al komt ie bij oudere kinderen voor.  Hij was toen nog maar een kleine 7/8 maanden. Hij is inmiddels bijna 1. Eerst paar dagen flinke koorts en erna de vlekken. Je kunt de vlekken wegduwen. 
 
Terug
Bovenaan