VLEKKEN!!

Hoi Moeders,

Vraagje mijn zoontje geniet nu regelmatig van een vers gemaakt fruithapje (tja een beetje verwennen kan geen kwaad, toch!?!) maar goed z'n slabbetjes genieten natuurlijk net zo hard mee (misschien nog wel harder hihi). Geen probleem op zich alleen zitten er na het wassen nog steeds vlekken in (ook als ik de slabbetjes na het eten gelijk in het water zet). Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Alvast bedankt!!
 
tja wat ik altijd doe als me zoontje weer een lekker heb zitten knoeien hahaha wat ik altijd erg leuk vindt
dan zet ik ze slab gelijk na het eten in water met een beetje gloor en zeeppoeder en dat laat ik dan altijd ff staan de meeste vlekken gaan er dan wel uit maar ja nie alles
vindt ik zelf ook niet zo ramp hoor
maar goed mischien heb je er iets aan
en helpt het bij jullie ook

groetjes
 
Ik heb laatst van mijn moeder een plastic slabber gekregen met aan de binnenkant een zacht laagje.
Het is echt makkelijk veeg je zo met een doekje af en het spuugdoekje om de mond af te vegen doe ik gelijk in heet water leggen, tot nu toe is alles er nog uit gegeaan.
 
Wat ik doe met mijn kinderopvang aan huis en dus vele vuile slabbers is de slabbers even voorbehandelen met groene zeep. Dat doet wonderen, maar banaan blijft bijvoorbeeld erg moeilijk
 
Ik zet mijn slabbers niet in het water, maar spoel ze gelijk uit onder een hete kraan (huishoudhandschoenen aan). Geen vlek te bespeuren. Daarna gooi ik ze gelijk in de was
 
Tja, die vlekken... bij mijn eerste kind maakte ik me ook druk om de velkken op de slabbetjes, maar nu na 3 kinderen, een groot aantal oppaskinderen en vele trommels was ga ik er van uit dat die slabben er voor gemaakt zijn om vlekken op kleertjes te voorkomen. Dus komen de vlekken op de slabbetjes, en die krijg ik er niet altijd uit. ik koop dus bij de Zeeman grote, badstoffen slabben die in de kookwas kunnen,. Wat er dan aan vlekken niet uitgaat, blijft maar zitten. Eens in de zoveel tijd koop ik nieuwe slabben, dat is het voordeel van goedkope slabben aanschaffen. En voor "op stap" houd ik altijd een paar leuke slabben zonder vlekken achter..
Succes.
 
Terug
Bovenaan