Vlieg -en vakantietips?!

Hallo,
Wij gaan volgende week 8 dagen naar Portugal. Onze dochter is 16 maanden. Heb er veel zin in, maar vind het vliegen met een kleintje ook best spannend...

Ik ben benieuwd of jullie tips hebben qua vliegen: wat neem je mee als handbagage vooral qua eten en drinken? Nog tips als ze last krijgt van haar oren (behalve veel laten drinken). Verder hoor ik het graag als jullie nog andere algemene vakantietips hebben!

gr. pipje
 
hai, wij vertrekken woensdag voor een week naar Turkije en zit met dezelfde vragen als jij. Ik heb al wel even de website van de vliegtuigmaatschappij gecheckt hoe het zit met de buggy. Die van ons mag gelukkig mee tot aan het boarding, m'n zoontje kan namelijk nog niet los lopen. Ook kreeg ik van veel mensen de tip om ORS voeding mee te nemen en flesvoeding (voor als je geen bv geeft). M'n zoontje drinkt al 'koeienmelk', maar in Turkije is ga ik hem toch weer flesvoeding geven. Lijkt me wel net zo hygie ondanks dat we een 5* hotel hebben geboekt. Oja, ORS voeding kun je geven als ze uitdrogen, mijn vriend en ik hebben historie van verbranden en uitdrogen en nemen het ook altijd voor ons zelf mee . Oja, er zijn nu ook strengere regels omtrent de handbaggage. Ik moet nog even checken wat we wel en niet allemaal in  onze handbagage mogen hebben.  Alvast fijne vakantie!
 
Hallo!

Afgelopen donderdagavond laat kwamen wij terug van onze vakantie naar het eiland Madeira. Een vlucht met lange overstap in Lissabon, dus we wisten dat we onze handbagage voor  onze kleine (Leon is gisteren 1 jaar geworden) goed moesten inrichten! We hebben al een aantal keer met hem gevlogen dus op zich weten we wel wat te doen en wat mee te nemen en hoe hij dan is. Alleen is het natuurlijk elke keer toch anders en nu is hij ook weer ouder. Neem in de luiertas in elk geval alles mee wat je normaal gesproken mee zou nemen voor een dag op pad. Ze staan dat gewoon toe, omdat het voor de baby is. Dit keer moest ik wel op de terugweg een slok uit het flesje drinken (waar water in zit) bij de douane. Tja, dat is dus niet zo'n punt. Qua eten: we hadden een plastic bakje (hebben we altijd mee, hij herkent het dus ook als je het pakt) met stukjes brood met smeerkaas mee, een vol flesje appelsap, water, een pakje goede nachtrust melk van nutrilon (is handig, want het kan koud gedronken worden en voedt goed), een banaan (vindt hij heel lekker), een plastic lepeltje en plastic vork (voor de banaan) en zijn etenskom. Verder wordt er altijd wel wat geserveerd aan eten in het vliegtuig en daar prikt hij wel wat van mee meestal. Ik geef nog 's ochtends en 's avonds (een beetje) borstvoeding, dus de borst was 'paraat' voor het geval hij last van zijn oren had met stijgen en dalen, dat werkt goed. Het flesje sap ook. Leon is heel erg enthousiast voor zijn omgeving dus hij wilde continu op schoot staan en naar acheren kijken naar alle mensen. Ook het klepje van het tafeltje voor hem was zeer interessant :) We hebben altijd zijn dekenzak mee van de bugaboo, naar de stoel, met allerhande lievelingsspeelgoed erin. Als er een derde stoel vrij is naast ons dan kan hij mooi in die stoel en over ons heen in slaap vallen. Dit keer waren helaas alle vluchten zo vol dat hij op schoot moest blijven. Maar het ging best goed. Wij gaan altijd met de wandelwagen gewoon naar de gate toe. Dat overleggen we niet, we doen het gewoon. De wagen wordt bij het afgeven van de bagage   getagt.  En het is nooit een probleem. Op Madeira (heel kleine luchthaven) krijg en geef je de wagen pas bij het vliegtuig zelf, onderaan de trap.

Groeten, Sara
en een goede vakantie!
 
O. Ik zie nu pas de datum van je post... je bent dus al terug van vakantie ;-) Maar misschien heeft iemand anders nog wat aan mijn info!

Ik hoop dat de reis en de vakantie goed verlopen is?

Groeten, Sara
 
Terug
Bovenaan