Vliegen 33 week

Ik heb op de planning staan om volgend jaar 1,5 week naar Amerika te gaan volgend jaar. Maar ben op de laatste dag daarvan 33 week en 2 dagen zwanger. Ik lees dat je tot 36 weken mag vliegen, maar bij sommige maatschappijen tot 32 week. Wat zouden jullie doen? Afzeggen of gaan?<br />
 
Informeren bij de luchtvaartmaatschappij naar de precieze regels. Vraag sws een zwangerschaps verklaring aan bij je VK. Ik persoonlijk zou rond die termijn niet meer overzees vliegen maar dat ben ik
 
Voor je kindje kun je gerust tot het einde van je zwangerschap vliegen, het is niet schadelijk. Luchtvaartmaatschappijen zitten echter niet te wachten op een bevalling in het vliegtuig en stellen daarom regels op tot welke termijn je mag vliegen. Ik zou vooral even uitzoeken welke regels de maatschappij waar je mee vliegt hanteert.
Of je wel of niet vliegt kun je alleen zelf afwegen; durf je het risico op een vroeggeboorte in het buitenland aan of niet?
 
Als ik aan mijn derde trimester denk, waar ik jou niet mee ga vervelen nu, dan had ik echt geen behoefte gehad aan zo'n lange vliegreis. En het was absoluut niet verantwoord geweest. Mijn dochter kwam met 35 weken al ook. 
Dus ik denk: het ligt helemaal aan hoe je zwangerschap loopt of het uberhaupt nog kan met die termijn. En daarnaast, wil je in amerika zitten als je plotseling complicaties krijgt en daardoor mogelijk ook niet terug kunt vliegen? 
Dus naast de regels. Denk ook even na voor als je plan anders loopt en je bent tegen die tijd niet meer in staat dit te doen. Heb je een reis en annuleringsverzekering? (Hoe is de dekking in amerika?) Zwangerschap an sich is al een reden tot annuleren op kosten van de verzekering, wel even de totale dekking checken. Dus in dat geval kun je het laten staan en tzt beoordelen of het lukt. 
 
Ik ben nu zelf 29 weken zwanger en moet er niet aan denken zo lang in een vliegtuig te zitten. Ik moet echt ieder half uur/uur even lopen om geen last van m’n bekken/heupen te krijgen en dat is in een vliegtuig toch wat lastiger.
Het ligt er natuurlijk wel aan hoe je zwangerschap gaat verlopen, voor hetzelfde geldt vlieg je overal doorheen en kan het nog makkelijk.

Ik zou wel goed checken wat als je complicaties krijgt en daar in het ziekenhuis komt en bijvoorbeeld daar moet bevallen. Leuke bijkomstigheid is dan dat je kindje Amerikaans staatsburger is, omdat het op Amerikaanse grond is geboren. Anderzijds weet ik dat we hele dure rekeningen aan ziekenhuis opnames kunnen zitten daar. Heb wel eens een verhaal gelezen van een stel dat een miljoen dollar verschuldigd was omdat ze daar ineens moest bevallen door complicaties.

Kun je je vliegticket niet om boeken naar eerder of juist naar later zodat je niet meer zwanger bent.

Succes met de beslissing!
 
Hi, ik ben zelf piloot en met 22 weken gestopt met vliegen omdat het te zwaar werd ? als je gaat vliegen rond die tijd doe dan wel steunkousen/vliegsokken aan, dat helpt enorm tegen de vermoeidheid. Daarnaast is de lucht in die drukcabine erg droog dus let op dat je genoeg drinkt want je droogt snel uit en het is daardoor ook extra vermoeiend voor je lichaam. Het vliegen zelf is niet schadelijk voor je kleine trouwens.

Zelf ben ik nu 33+4 en mij krijg je het vliegtuig niet meer in ? als je wel opeens complicaties krijgt onderweg naar de VS en je zit boven water kan het meer dan een uur duren voordat je aan de grond staat…

Succes met het maken van je beslissing.
 
Terug
Bovenaan