Vliegen en tijdsverschil; tips?

Volgende maand vliegen wij voor het eerst met onze (dan) 8 maanden oude baby naar Curaçao. Dit betekent circa 9uur vliegen en een tijdsverschil van 6uur. Tot op heden heb ik nog weinig zin in de vakantie omdat ik me vooral druk maak om de reis, zijn ritme etc...
Zijn er moeders met ervaring? Ik heb al wat tips gekregen/gelezen maar alles is welkom! :)

Wij vlogen met een peuter en baby van toen 7 maanden. Was naar Spanje, dus anders dan jij. Maar we hebben de baby in elk geval al wiegend in het gangpad in de draagzak goed in slaap gekregen een groot deel van de vlucht. Verder wat snack dingetjes om haar bezig te houden, zoals van die mais puffs. Ook had ik een dingetje met lampjes en geluidjes om haar aandacht te trekken. Met stijgen en dalen kreeg ze een beetje verdunde appelsap in een flesje. Als als hij/zij huilt, dan is dat zo, pech voor de rest! Die instelling hielp mij wel om rustig te blijven en daardoor huilde ze in het vliegtuig nauwelijks.
Ze was op de vakantie de eerste nacht en dag flink ontregeld en we hadden spijt dat we gegaan waren. Ik miste alle handige spullen van thuis, greep steeds mis etc. Maarrr toen een avond heb ik alles in het appartement handiger ingericht en heeft m’n man voor de hele week boodschappen gedaan, gingen we lekker naar het strand elke dag en sliep ze in de buggy (quinny Zapp 2, heel handig om te reizen!) die ik met het zicht naar de zee zette. Normaal slaapt ze erg licht en niet ergens anders dan in een bedje, maar dit was top en door het ruisen van de zee schrok ze minder wakker. Zelfs onze peuter sliep op het strand.
Dus ja, de reis is een gedoe en aankomst is wennen, maar daarna is het echt wel beter. Wij kwamen niet uitgeslapen terug, maar wel met een hoop leuke ervaringen en dat was toch heel fijn.
Verwacht niet dezelfde vakantie als ‘vroeger’ en you’ll be fine!

Ohja en als je voor de quinny Zapp 2 of andere reisbuggy gaat, is de tip om hem thuis een heel aantal keer in en uit elkaar te halen. Vond het eerst echt een mega gedoe dus was fijn dat ik er alvast handig in was!

Ik ben met mijn man samen 3 jaar geleden geweest. Toen hadden we nog geen kids maar het vliegen en het tijdsverschil is ons behoorlijk zwaar gevallen. Wij hadden egt wel dag of 3 nodig om te resetten zeg maar

Onze zoon is ruim 3,5 jaar en wij zijn inmiddels 3x naar Bonaire geweest, de 1e keer was toen hij 6 maanden was. Mocht je met de KLM vliegen dan kan je nog uitzoeken of jouw kindje nog in een speciaal bedje past in het vliegtuig en deze aanvragen.. Wij hebben dit ook gedaan en was echt top! We hebben tijdens het opstijgen en dalen de fles gegeven of zijn speentje. Vlucht is super goed gegaan en toen we op Bonaire kwamen meteen de tijd/ritme van daar proberen aan te houden. Dit doen we eigenlijk altijd, ook toen onze zoon er nog niet was en werkt voor ons goed.. Nu zwanger van de 2e, uitgerekend in November maar waarschijnlijk gaan we volgend jaar zomer weer..

Terug
Bovenaan