Wij vlogen met een peuter en baby van toen 7 maanden. Was naar Spanje, dus anders dan jij. Maar we hebben de baby in elk geval al wiegend in het gangpad in de draagzak goed in slaap gekregen een groot deel van de vlucht. Verder wat snack dingetjes om haar bezig te houden, zoals van die mais puffs. Ook had ik een dingetje met lampjes en geluidjes om haar aandacht te trekken. Met stijgen en dalen kreeg ze een beetje verdunde appelsap in een flesje. Als als hij/zij huilt, dan is dat zo, pech voor de rest! Die instelling hielp mij wel om rustig te blijven en daardoor huilde ze in het vliegtuig nauwelijks.
Ze was op de vakantie de eerste nacht en dag flink ontregeld en we hadden spijt dat we gegaan waren. Ik miste alle handige spullen van thuis, greep steeds mis etc. Maarrr toen een avond heb ik alles in het appartement handiger ingericht en heeft m’n man voor de hele week boodschappen gedaan, gingen we lekker naar het strand elke dag en sliep ze in de buggy (quinny Zapp 2, heel handig om te reizen!) die ik met het zicht naar de zee zette. Normaal slaapt ze erg licht en niet ergens anders dan in een bedje, maar dit was top en door het ruisen van de zee schrok ze minder wakker. Zelfs onze peuter sliep op het strand.
Dus ja, de reis is een gedoe en aankomst is wennen, maar daarna is het echt wel beter. Wij kwamen niet uitgeslapen terug, maar wel met een hoop leuke ervaringen en dat was toch heel fijn.
Verwacht niet dezelfde vakantie als ‘vroeger’ en you’ll be fine!