vliegen en verhuizen met 33 weken???

A

Anoniem

Guest
Hoi dames,

Graag zou ik jullie mening willen horen over het volgende. Wij wonen (nog) in Amerika en gaan in augustus terug naar Nederland verhuizen. Nou is verhuizen altijd al veel werk maar dit vergt nog wat meer organisatie e.d. Als we gaan ben ik 33 weken. Mijn man heeft voorgesteld om mij en mijn dochtertje een maand eerder naar Nederland te laten gaan wat inhoud dat hij alles alleen moet doen!!   Het inpakke wordt wel door verhuizers gedaan dus dat scheelt al. Er moet alleen heel veel uitgezocht worden wat bijv. als laatste in de container moet zodat we dat eruit kunnen halen wanneer nodig, mochten we nog geen huis hebben.Ik vind het zelf wel heel fijn hoor om eerder naar "huis" te gaan maar zou het echt nodig zijn?? Van mijn eerste zwangerschap weet ik niet meer zo goed hoe ik me met 7,5 maand voelde, dat is alweer 4 jaar geledn!! Hoe voelen jullie je met 7 maanden?

Verder gaat alles goed. We krijgen over anderhalve week de 17 weken echo en allerlij testen. Ik ben heeeel benieuwd. Ik heb het kindje al een paar keer gevoeld, heel lichtjes.

Groetjes Fenna, doeiiii

Informeer in ieder geval even bij de luchtvaartmaatschappij van je keuze tot welke week je mag vliegen. Dat is namelijk per luchtvaartmaatschappij verschillend, dus vraag het ook per maatschappij na. Want stel je voor dat je niet meer mag vliegen in week 33, dan moet je juist wel eerder gaan.

Hoi Fenna,

Bij mijn eerste zwangerschap voelde ik me  ok met 7-8 maanden, gewoon wat klachten die erbij hoorden en alles ging wat trager. Ik dacht dat dat ook wel zo bij de tweede zou zijn. Nu hadden we  dus een grote verbouwing gepland met 6-7 maanden zwangerschap, dat moest toch lukken, was alles lekker klaar voordat de baby komt. Om de een of andere vage reden haakte de aannemer af. Maar ik ben  achteraf toch vreselijk blij!

Deze tweede zwangerschap ging tot een week of 25 geweldig, voelde me beter dan bij de eerste. Toen sloeg de man met de hamer genadeloos toe. Moe, benauwd, alles was veel te veel. Ik kan mijn eigen huishouden en de verzorging van mijn dochtertje amper aan. En dat terwijl er medisch niets aan de hand is. Bloeddruk is goed, kindje groeit goed. Volgens de VK is dit heel normaal met een 2e zwangerschap, ze hoort het heel erg vaak. Juist omdat je er al eentje hebt lopen en niet meer de rust kan nemen die je hebben wil/nodig hebt!

Dus daarom zou ik in jouw geval, de hele zaak vervroegen en die maand eerder gaan. Zwangerschappen verschillen flink van elkaar maar zo'n stressproject als een internationale verhuizing zou ik er niet bij willen hebben.

Succes,
Ingeborg

Hoi Fenna!

Met welke maatschappij vlieg je? Ik ben zelf net   vanochtend teruggekomen van een vakantie in Florida, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet aan moet denken met 33 weken nog te moeten vliegen! Ik zat nu al niet echt comfortabel, veel last van mijn rug en onrustige benen......
Wij vlogen met United en ik geloof dat zij zwangere vrouwen tot 32 weken meenemen zonder verklaring en tot 36 weken met....
Succes met je beslissing!

Nathalie MS (20w)

Hoi,

ikzelf heb met 33 weken in mijn eerste zwangerschap gevlogen, maar zoals iemand anders dat zei ligt dat erg dicht bij de grens die veel vliegtuigmaatschappijen trekken. Nu vloog ik alleen maar van Dublin naar Amsterdam, dat is maar anderhalf uur. Van Amerika is wel even wat langer. Ik vond het niet makkelijk met zo'n dikke buik te reizen, helemaal omdat ik alleen reisde (man kon met kerst geen vrij krijgen van zijn werk). In je eentje met een klein kind een paar weken eerder naar Nederland vliegen terwijl je zwanger bent lijkt me ook niet zo gemakkelijk. Dan heb je met 33 weken tenminste je man bij je om je met het reizen zelf te helpen.

Succes ermee!

groetjes Danielle

Vraag het goed na bij de vliegtuigmaatschappij ....... heel veel maatschappijen hebben een grens wanneer je nog mee mag. En zorg er voor dat je een verklaring van een gyn hebt met je uitgerekende datum. Als je buik er "te dik" uitziet, dan kunnen ze ook weigeren om je mee te nemen in het vliegtuig. Met een verklaring van de gyn kun je dan in ieder geval de zwangerschapsduur aangeven.

Zelf voelde ik me met 7 a 8 maanden errug moe. Je beweegt minder makkelijk, de buik gaat in de weg zitten en ik sliep toen wat minder lekker. Had moeite met een lekkere houding te vinden.
Dat hoeft voor jou niet zo te zijn, maar het kan wel.

Groeten, mam van Laura (bijna 3) en Ruben (4w6d oud)

Terug
Bovenaan