Vliegen en zonvakantie baby 10 maanden

<p>Hoi allemaal </p><p>In september willen we een weekje naar Mallorca met ons zoontje die dan 10 maanden is en daar had ik wat vraagjes over:</p><p>1. Is vliegen in jullie ervaring een beetje 'te doen'? Qua op schoot houden en huilen enzo</p><p>2 zouden jullie aanraden om een aparte kamer te hebben voor de kleine? Thuis heeft hij wel een eigen kamer</p><p>3. Hoe werkt het met meenemen van de bak en/of buggy in vliegtuig?</p><p>4. Wat doen jullie wanneer de kleine slaapt in de avond of overdag?</p><p>5. Zijn comfort stoelen ipv economy een meerwaarde?</p><p> </p><p>Haha sorry voor al mijn vragen, hopelijk hebben andere moeders hier ervaring mee</p><p> </p><p>Groetjes!</p>

Ik ben toevallig nu op vakantie met een meisje van 9 maanden! Vliegen ging super goed, maar dat ligt wrsch wel btje aan je kindje. Wat speelgoed, drinkfles (tegen zere oortjes) mee en wat rondlopen deden bij ons wonderen. Buggy of kinderwagen mag gewoon mee, even checken hoeveel kg bij de maatschappij. Wij hebben de kinderwagen (met zitdeel) meegenomen. Heel blij mee want loopt 100x beter dan buggy. Maar ook maar net wat je plannen qua wandelen zijn! Buggy is wel veel kleiner en lichter en mag misschien tot aan de gate mee. Wij vliegen vanaf klein vliegveld dus geen probleem om in te checken. Bij kinderwagen zou ik transporthoes adviseren om beschadigingen te voorkomen. Ook wel te huur, bijv op marktplaats.
Wij hebben geen aparte slaapkamer voor haar, maar dat is maar net wat je zelf fijn vindt. Je vakantie zal er wel heel anders uitzien dan zonder baby. Ritme van baby bepaalt je eigen ritme. Ervaar ik eigenlijk ook wel als heel ontspannen :). Je kan natuurlijk babyfoon meenemen en evt drankje doen op het resort oid. 
wat wij fijn vinden is appartement met kookmogelijkheid. Kunnen we haar eten gewoon zelf maken.
fijne vakantie alvast! 

Wij gaan in juni met baby (dan) 9 maanden oud. 
Wel gekozen voor een aparte slaapkamer omdat wij niet vanaf 19:00 willen fluisteren. Ons zoontje is ook wel gevoelig voor geluid/prikkels en ik verwacht dat hij geen oog dicht doet als wij nog in dezelfde kamer actief zijn. 
Verder heb ik gelezen dat je ook een kinderwagen/buggy kunt huren die heel makkelijk mee te nemen is in het vliegtuig. Heb ik mezelf nog niet in verdiept maar waarschijnlijk check ik de kinderwagen in en neem ik hem in de draagzak mee het vliegtuig in. 
Ik lees even mee voor meer tips.. 

Spannend! Veel plezier alvast. Bij ons beide keren ook goed gegaan. Heb alles vastgelegd in blogs en plogs op mijn website, misschien heb je er wat aan. (Bijvoorbeeld de onderstaande blogs en nog meer als je op categorie reizen zoekt!)
https://halloliefkleintje.nl/2018/03/25/reisblog-2-het-reizen-met-een-baby-naar-rome-deel-1/
https://halloliefkleintje.nl/2018/07/13/blog-41-op-vakantie-met-een-baby/
https://halloliefkleintje.nl/2018/09/22/blog-52-8x-omgaan-met-de-jetlag-van-je-baby/
Dit keer gaan wij ook met een buggy naar de gate en draagzak om evt te slapen in t vliegtuig. Genoeg eten, drinken en speelgoed meenemen. De buggy kan mee tot de gate, de kinderwagen zelf niet. Moet je inleveren bij inchecken. De maxi cosi mag i.p.v. een buggy wel mee naar de gate en haal je daar ook weer op.
Wij hebben nu comfort stoelen, voor de zekerheid. Geen idee of t meerwaarde heeft, wel qua ruimte om te spelen denken we. 
Mocht je nog vragen hebben mag je me mailen hoor! Ilse@halloliefkleintje.nl 

Terug
Bovenaan