Ik zou wel lekker gaan! Ik ben met 30 weken wezen vliegen (en terug 32 weken). En met 36 weken hebben we nog gewandeld in de bergen in Zwitserland (toen wel met de auto en maxicosi mee voor de zekerheid). Ik zou even uitzoeken waar het dichtstbijzijnde ziekenhuis is en je verzekering in ieder geval dubbel checken dat ie ook internationaal goed dekt.
Verder nog een dingetje.. laat je niet te bang maken door het ziekenhuis.... Ik had ook een kleine baby (zei men) en allemaal drama en stress (kreeg ik er vooral van). Bleek na z'n geboorte enorm mee te vallen. Ja, het was geen reus, maar gewoon een poppig klein baby'tje. Ze gaven later ook aan dat ze de grootte van een kindje heel slecht kunnen inschatten vanaf de buitenkant.
Ik voelde daarnaast ons zoontje ook niet super goed bewegen, wat bij mij bleek te komen doordat ie met zijn beentjes richting mijn rug lag en in stuit. Dus hij schopte vrijwel nooit tegen mijn buik en daar voel je het het beste.
Bottomline.. laat je niet (te) bang maken. Als jij het ziet zitten en denkt dat het je ontspant zou ik zéker gaan. En je geeft aan naar je schoonouders te gaan: als zij daar wonen hebben ze vast zicht op medische voorzieningen daar.