Vliegen met 6 weken?

<p>Ik ben zo’n 5 a 6 weken weet t niet precies krijg pas 27/9 mijn eerste echo en nu ga ik vlgd week vliegen zo’n 3,5 uur en vroeg me af wat jullie ervaringen zijn als je net een miskraam hebt gehad, medische indicatie hebt en al 42 bent. Ben angstig dit omdat ik zo recent een miskraam heb gehad en bang ben als ik nu ga vliegen het misgaat. Hoop dat iemand me kan geruststellen. Gr </p>
 
Voor deze zwangerschap ook een miskraam gehad met 7 weken, we zijn nog naar Berlijn geweest in dit prille begin. Een miskraam ligt veelal in de aanleg, dus mocht zoiets niet goed gaan dan had het kindje al geen schijn van kans.Vliegen mag gewoon, de verloskundige gaf duidelijk aan dat vliegen niet schadelijk is, met 28 weken vlieg je met verklaring fit to fly, ben nu met 26 weken 27 op de terugvlucht ook nog weg geweest.
Het is eng dat snap ik, ik kan je vertellen dat sinds ik na de miskraam, nu ons kindje verwacht de zorgen ook niet meer weg gaan. 
Geniet en probeer te relaxen.
 
Misschien helpt het om na te gaan wat aan het vliegen gevaarlijk zou kunnen zijn voor een baby in de buik..? Ben je bang voor de druk van het opstijgen? De baby is een paar milimeter groot en zit extreem goed verpakt in jouw baarmoeder met vruchtwater als schokdemper. Een miskraam komt idd veelal door een aanlegfout dan door iets van buitenaf. Als het zo gevaarlijk zijn voor een baby dan zou geen enkele zwangere mogen vliegen, ongeacht de termijn. Dan zou het zelfs voor een gewoon mens te gevaarlijk zijn. 
De eerdere miskraam maakt het extra spannend, maar vliegen zal echt geen probleem zijn.
 
Toen wij gingen vliegen, ik was ongeveer 9 weken zwanger, ging het prima. Ik wilde alleen niet door de beveiligingspoortjes op Schiphol. Kon dit aangeven en werd toen goed gefouilleerd. Voor de zekerheid had ik een verklaring mee van de vk waarin stond dat ik zwanger was. 
 
Ik heb eind Dec een mk gehad. Eind april was ik 8 wkn zwanger, toen vlogen we naar Griekenland. Met 10 weken weer teruggevlogen. Idd even aangeven bij de poortjes dar je zwanger bent. Verder kan het vliegen naar mijn weten geen kwaad. En I'm heb idd ook heel wat af gegoogled na mijn mk. Fijne vakantie! 
 
Terug
Bovenaan