Vliegen met baby, mag de luiertas mee naast handbagage?

<p dir="ltr">Hoi,</p><p dir="ltr">Wij gaan vrijdag een weekend naar Engeland met onze kleine meid van 8 maanden. We gaan daar naar een soort Landal park met vrienden die daar wonen.</p><p dir="ltr">We mogen 10 kg ruimbagage en 12 kg handbagage meenemen voor haar.<br />Nu vroeg ik mij af mag je naast bijv een klein koffertje voor haar ook de luiertas meenemen?? <br />Ik heb het klm gevraagd via Facebook maar krijg alleen maar een geknipt en geplakt antwoord van wat ook op de website te vinden is. En daar haal ik het niet zo goed uit... Dat is dit:</p><div align="left"><p dir="ltr">Voor kinderen jonger dan 2 jaar die op uw schoot meereizen, mag u het volgende meenemen:</p></div><p dir="ltr">1 stuk handbagage met artikelen voor babyverzorging van maximaal 12 kg (26 lbs) en met de maximale afmetingen van 55 x 35 x 25 cm (22 x 14 x 10 inch).</p><p dir="ltr"><br />Wij mogen 12 kg handbagage + een accessoire mee. Maar zou mijn man dan bijv. Als accessoire de luiertas meemogen?</p><p dir="ltr">We nemen de maxicosi mee, hoe kun je die het beste verpakken?? We hebben hem natuurlijk wel nog nodig in de auto naar het vliegveld. Dus thuis inpakken lukt niet, ik dacht misschien een grote weekendtas?</p>
 
Vaak mag je echt maar 1 tas mee als handbagage. En voor de baby is er dan geen,handbagage, want die krijgt ruim,bagage. Tenminste zo had ik t bij transavia begrepen. 
 
Dat stuk handbagage kan een klein koffertje zijn (die opgeborgen word in de cabine) en als accessoire de luiertas inderdaad. 


Wat de maxicosi betreft geen idee. Bel KLM gewoon even op.
Fijne reis alvast
 
Volgens mij is het toch echt dat de 12 kilo handbagage de luiertas is, dus dat die niet nog los mag, bij de meeste maatschappijen bedoelen ze met accessoiresde kinderwagen/maxicosi/buggy. Ik zou in het koffertje gewoon een linnen tasje doen met was luier-spul voor onderweg, zodat je dat, na inchecken, bij je kunt houden. Vooral niet teveel mee (willen) nemen! 
 
Nee dat is niet zo. De luiertas word dan gezien als een accessoire. Zoals een paraplu of tasje met fotocamera. Maxicosi of buggy’s mogen gratis ingecheckt worden
 
Wij hebben nu 2x met KLM gevlogen met onze dochter van 5 mnd en hebben beide keren 10 kg gratis voor haar ingecheckt (moet wel in een aparte koffer), en de kinderwagen en maxi cosi mogen ook gratis mee. De maxi cosi is 1x mee aan boord gegaan en de andere keren hebben we die bij de gate afgegeven, dan krijg je m heel netjes weer terug. Je zou er eventueel een regenhoes om kunnen doen? Aan boord hebben wij voor haar alleen de luiertas mee genomen. Voor zover wij het hebben begrepen heeft zij geen recht op die 12 kg handbagage omdat ze geen eigen stoel heeft.
 
Wij hebben nu 2x met KLM gevlogen met onze dochter van 5 mnd en hebben beide keren 10 kg gratis voor haar ingecheckt (moet wel in een aparte koffer), en de kinderwagen en maxi cosi mogen ook gratis mee. De maxi cosi is 1x mee aan boord gegaan en de andere keren hebben we die bij de gate afgegeven, dan krijg je m heel netjes weer terug. Je zou er eventueel een regenhoes om kunnen doen? Aan boord hebben wij voor haar alleen de luiertas mee genomen. Voor zover wij het hebben begrepen heeft zij geen recht op die 12 kg handbagage omdat ze geen eigen stoel heeft.
 
Terug
Bovenaan