Vliegen met baby

<p>Hoi allemaal.</p><p>In Januari vliegen wij naar fuertaventura (+/- 4 uur vliegen). </p><p>Ik vroeg me af of er iemand tips heeft? We vliegen om 06:00 in de ochtend, dus moeten hem thuis wakker maken en dan zal die wel heel moe zijn eenmaal op Schiphol en in het vliegtuig.. </p>

Hoihoi, wij hebben in oktober gevlogen met onze dochter van toen 8 maanden naar zuid spanje. Was maar iets meer dan een uur vliegen. Dat ging prima. Tijdens het opstijgen en landen gaven we haar een klein flesje, zodat ze zou slikken. Ze heeft geen kik gegeven. Ze kon wel lastig slapen omdat het licht in de cabine erg fel was, maar toen heb ik een hydrofiele doek over mij en haar heen gelegd en zo viel ze toch in slaap. Ik vond het lastig dat ze moeilijk in slaap kwam, daardoor was zo ook wel even overstuur, maar dat duurde 5-10 minuutjes. Dat voelde vooral veel langer omdat je toch blikken van andere passagiers krijgt, maar merendeel van de passagiers keken vooral begripvol haha.
Succes, komt vast goed!

Handigste wat wij mee hadden was een termosfles. Op Schiphol bij een tentje laten vullen met heet water en konden dus in het vliegtuig zelf een flesje mengen. Ook tijdens de vakantie vaak gebruik van gemaakt. Verder hadden we een nieuw boekje mee en een fruit hapje ter vermaak. Onze kleine sliep gelukkig een tijdje. Zes uur in de ochtend is wel een mooie vliegtijd. Kleintjes zijn dan vaak moe als je de lucht in gaat ? Neem ook een schoon shirt voor jezelf mee voor het geval je onder gespuugd wordt. Hele vlucht met een nat en vies shirtje is niet zo fijn ? Op onze vlucht zaten zo'n 50 babies en peuters en totaal geen last van de kleintjes gehad. Er heerste een heel relaxt sfeertje. Niet te druk maken en gewoon lekker op vakantie gaan ?

Terug
Bovenaan