Vliegen met baby

Hoi, ik heb gevlogen met een baby van toen bijna 8 weken. En het ging prima! Bij het stijgen en landen legde ik hem aan de borst zodat hij kon slikken. Verder hadden we bij het inchecken gevraagd of we een lege stoel naast ons konden krijgen als het vliegtuig niet vol zou zijn...daar konden we ons zoontje dan neerleggen zodat hij kon slapen. Ik moet zeggen dat dat prima werkte voor ons! Verder kan je ook bij het boeken speciale plekken reserveren voor de kleine. Dan krijg je de stoelen vooraan tegen het schot. Daar kan je een soort hangmatje aanhangen zodat de baby daarin kan slapen. Je moet dat hangmatje wel van te voren reserveren.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
 
kijk eens op www.samenopvakantie.nl Hier staan nuttige tips. Zover ik weet hebben vliegtuigen voor langere vluchten speciale uitklapbare babybedjes aan boord (ik ben de naam even kwijt). Maar hier zijn er maar een paar van per vliegtuig dus tijdig inchecken of van te voren reserveren als dat kan. Dat verschilt per vliegtuigmaatschappij.
 
Ja, dat zijn inderdaad de dingen die ik bedoelde. Ik zei hangmatje maar ik bedoel zo'n speciale uitklapbare babybedje...is een soort van plastic hangmat...
 
Dat heet een bassinet, ik heb het toch maar even opgezocht. Ik heb overigens een heel handig boekje "op vakantie met baby's en peuters en kleuters" door Marlou van Paridon. Daar staan veel handige tips in.
 
Terug
Bovenaan