vliegen met baby?

Mijn vriend en ik zitten erover te denken om van de zomer met onze dan 5 maand oude baby te vliegen naar Kroatie en daar in een appartement te verblijven.

Ik vraag me alleen af of dit een goed idee is, hoe vervoer je je makkelijk met zo'n kleine in een land waar weinig wegen gelijk zijn? Is vliegen niet te vermoeiend voor zo'n kleine? Hoe houdt hij zich onder temperaturen van 25 a 30 graden?

is er iemand die ervaringen heeft hiermee? of tips wat een betere soort vakantie is met een kleine baby? Bedankt.
 
Hoi lilian

wij zijn vorige jaar zomer met onze kleine van 6 maand naar Kos gevlogen.

Het vliegen ging redelijk. het moet niet te lang duren want dat is niet te doen aangezien je je baby de hele tijd op je schoot moet houden en onze baby dit natuurlijk niet wou. gelukkig hadden wij de heen weg een stoel naast ons die niet bezet was.

Wij zaten alleen in een all-inclusive hotel zodat we niet elke keer ergens heen hoefden om te eten met hem.
En overdag gingen we gewoon naar het strand of zwembad en namen dan het campingbedje van de slaapkamer en zetten die daar neer in de schaduw, zodat hij daarin kon spelen en slapen.
Dat was een groot succes.
Verder hebben we gewoon echt een topvakantie gehad.
 
Jeps die wiegjes heb je (baskets) maar zullen wel niet altijd beschikbaar zijn.

Wij willen ook gewoon doorgaan met onze reizen en zijn aan het verzinnen waarheen. Vlucht willen we niet te lang laten duren (dat komt later wel weer) eerst eens wennen aan met een baby vliegen....

Denk dat het vooral een kwestie is van gewoon doen! De drempel wordt alleen maar groter als je het niet doet.
 
Wij vliegen a.s zomervakantie met dan onze oudste dochter van 4 en onze jongste van dan 4 maanden naar turkije!
Ik denk idd dat het gewoon een kwestie van doen is.
Bij onze oudste hebben het eerste jaar (ze is van april) overgeslage we gingen toen het jaar erop toen was ze 1,5 vliegen.
De heenvlucht was echt een drama haha.
Dus ik hoop dat onze aankomende telg ons dat bespaart.
Maar verder denk ik dat vliegen met die kleintjes nog altijd comfortabeler is dan auto rijden.
Mits de vlucht niet te lang is dan he.
We zullen het zien aankomende zomer........
 
veel vliegmaatschappijen hebben geen baskets meer(vliegveiligheid)
Je mag je maxi-cosi vaak tot aan de gate meenemen,voordat deze wordt ingeladen!
Je kunt bij sommige hotels een babyfoon huren(als je dat wilt)
Nu weet ik niet of dat Oltalgan ook voor kleine kinderen geschikt is maar dat helpt goed bij oorpijn

Wij slaan het dit jaar over om te gaan vliegen met onze kleine,hij word 30 april 1 jaar!
Wij gaan met de auto naar Frankrijk! ong 5 uur rijden...onze zoon vind het heerlijk in de auto!
De vlieg vakantie komt nog wel!


veel plezier en succes
 
Terug
Bovenaan