Vliegen met een 3,5 jarige peuter

Hallo,

Heeft er iemand tips en/of ideeen om de vliegreis zo leuk mogelijk te maken voor een 3,5 jarige dame.  (vooral als ze het ineens niet meer zien zitten ofzo) we gaan 22 aug. met vliegtuig naar Turkije dus niet zo een heel lange vliegreis iets van 3,5 uur.
Heeft iemand hier ervaringen mee? dan hoor (lees) ik het graag.

Groetjes mama van sanne.

 
Hallo,

Wij zijn in juni ook naar Turkije geweest met ons dochtertje van 2 jaar. De tijd ging best snel aangezien het opstijgen en landen ook al wel even duurt en er in het begin van alles te zien is in het vliegtuig voor kinderen.
Ik had een paar kleine cadeautjes ingepakt en ieder uur iets gegeven.
Waar zij zich heel lang mee bezig hield was een tijdschrift en een tekenblokje. Zo'n blokje waarop je kunt tekenen en kunt uitwissen. Als je allerlei dingen noemt die om je heen in het vliegtuig ziet en dat zij die natekent, dan zijn ze best wel even zoet.

Goede reis!

 
Hallo Moeders,

Bedankt voor de reacties, goeie tips!
Alleen, pierlala,   Mijn dochter speelt niet met andere/vreemde kinderen! (Is niet leuk, maar ja zal nog wel komen hoop ik).
En mijn dochter kennende moet ik die op de stoel houden, als die eenmaal eruit is geweest wil die er niet meer in denk ik, ze is errug eigenwijs, hihi!!
Maar het zal wel goed komen, ik ga een paar kleine kadootjes maken en kopen om haar af en toe te geven en om haar bezig te houden. en het is maar 3-4 uur vliegen. Dus valt nog wel mee.

Ik zal jullie wel vertellen hoe het is gegaan. Ze heeft er wel zin in geloof ik, ze zegt al een paar weken tegen oma dat ze op vakantie gaat met vliegtuig, en dat ze daar gaat zwemmen.


groetjes mama van (eigenwijze) sanne
 
Ik zou mijn kinderen niet  in het gangpad zetten, dan zadel je een ander op met jouw probleem, want het veroorzaakt vaak overlast voor andere passagiers en de stewardessen (Ik wil graag dat de vakantie voor andere mensen ook fijn begint). Een tovertekenblok, leesboekjes, spelletjes (memory, peek a boo, enz.) zijn dingen die bij ons ook goed werken. Ideaal is het ZAPP doe boek, daar staat van alles in, daar kun je vrij lang zoet mee zijn.

Wij nemen ook vaak een laptop mee met daarop een lange film van Nemo ofzo, zo komen we de reis wel door.

 
Terug
Bovenaan