Hoi Rachel,
Wij zijn met ons dochtertje naar Amerika geweest toen ze 9 maanden was. Ik zag er als een berg tegenop, maar het was echt een makkie. Zou het morgen zo weer doen! We hadden de mazzel dat we zowel op de heen- als de terugreis een extra stoel voor haar kregen. We hadden haar in de maxi cosi. Die paste precies op een stoel. Ze heeft zeker de helft van de tijd lekker liggen slapen in de maxi cosi. Als ze wakker was, stond de maxi cosi ergens achterin. Dan zat ze op de stoel, of bij één van ons. Paar speeltjes mee en de reis vloog om. Veel sneller dan anders zelfs. Een paar keer een rondje met haar door het vliegtuig gelopen en voor we het wisten, waren we er.
Tijdens het stijgen en dalen gaven we haar een flesje. Ik had kant en klare voeding meegenomen, maar het kan ook net zo makkelijk met poeder. De stewardessen maken het flesje dan voor je klaar. Ze heeft geen last gehad van het stijgen en dalen.
Het tijdsverschil merk je natuurlijk wel met zo'n kleintje. Ons dochtertje had steeds een kleine week nodig om te wennen en in het ritme te komen. Maar het viel me allemaal 100% mee. En zoals ik al schreef, ik zag ook allemaal toestanden voor me! Maar niet nodig dus.
Nog een tip, op Schiphol hebben ze sinds de zomer een baby lounge. Hier staan bedjes, is alle gelegenheid om te verschonen of een flesje of potje op te warmen. Het is er rustig en helemaal op babies ingericht. Tax free shoppen hebben wij dus niet gedaan, wij zijn alleen maar in die baby lounge geweest. Het zich achter de vestiging van het Rijksmuseum achter de douane. Wel handig om een eigen dekentje of lakentje mee te nemen, want dat is er niet.
Oh, en mocht je in een shopping mall de winkel 'Carter's' tegenkomen.... Zeker even gaan kijken, ze hebben hele schattige kleding voor die kleintjes!
Heel veel plezier in Florida en ik hoop dat de reis goed gaat!
Groetjes
VB