vliegen met een baby

A

Anoniem

Guest
Heeft er iemand ervaring met vliegen met een baby.
wij gaan over 2 weken naar Florida met Lars die dan bijna een jaar is.
We zien een beetje tegen de vliegreis op.
Momenteel gaat hij zich snel vervelen, na een half uur in de buggy wil
hij alweer spelen.
Bovendien heb je ook last van tijdsverschil.
Ik heb er hartstikke veel zin in maar zie er ook een beetje tegenop.
Heeft er iemand ervaring met een vliegreis en misschien wat tips?

alvast bedankt

groeten
Rachel

Hoi Rachel,

Heb zelf nog niet met de kids gevlogen, maar mijn zwager wel. Mijn nichtje was toen 13 maanden, ze gingen naar ibiza en de kleine heeft bijna alleen geslapen. Neem gewoon wat te spelen mee, wat drinken, speentje. En misschien valt die van jou ook wel als een blok in slaap. Anders uit het raam laten kijken ofzo. Ik weet het ook eigenlijk niet.

Fijne vlucht en prettige vakantie

Hai,

Ik heb met onze zoon gevlogen toen ie 4 maanden was. Naar Zwitserland, dus niet zo ver. Bovendien was ie nog klein, dus ik nam hem mee de cabine in in een draagdoek.
Je moet even bellen met de vliegmaatschappij- en vragen wat ze je kunnen bieden; soms zijn er plekken, en zeker op lange vluchten, waar er een soort hangmatje is om je kindje in te leggen. Of dat je je maxi cosi mee kan nemen waar ie lekker in kan slapen. Maar even bellen heeft denk ik het meeste zin. Want soms mag je ook je buggy meenemen tot aan de cabine en dan bergen zij hem op. (Maar dat mag niet altijd)
Nog éen tip- laat je kindje drinken tijdens opstijgen en dalen, dan klaart hij zijn oren en heeft ie dus minder last van de cabinedruk.
Succes!
Sas

Hoi Rachel,

Misschien heb je wat aan de volgende site vliegenmetkinderen.nl hier kan je de maatschappij waarmee je vliegt opzoeken en bekijken hoe kindvriendelijk ze zijn. Verder kan je nog op samenopvakantie.nl voor tips. Ik kwam deze pagina's tegen toen ik op zoek was naar informatie over vliegen met een baby. Wij willen namelijk naar West-Amerika met onze dochter als zij 1,5 is (is pas in september dit jaar, dus dat duurt nog wel even)

Hopelijk heb jij (en anderen) er wat aan.

Groetjes
Marjolein

Hoi Rachel,

Wij zijn met ons dochtertje naar Amerika geweest toen ze 9 maanden was. Ik zag er als een berg tegenop, maar het was echt een makkie. Zou het morgen zo weer doen! We hadden de mazzel dat we zowel op de heen- als de terugreis een extra stoel voor haar kregen. We hadden haar in de maxi cosi. Die paste precies op een stoel. Ze heeft zeker de helft van de tijd lekker liggen slapen in de maxi cosi. Als ze wakker was, stond de maxi cosi ergens achterin. Dan zat ze op de stoel, of bij één van ons. Paar speeltjes mee en de reis vloog om. Veel sneller dan anders zelfs. Een paar keer een rondje met haar door het vliegtuig gelopen en voor we het wisten, waren we er.
Tijdens het stijgen en dalen gaven we haar een flesje. Ik had kant en klare voeding meegenomen, maar het kan ook net zo makkelijk met poeder. De stewardessen maken het flesje dan voor je klaar. Ze heeft geen last gehad van het stijgen en dalen.

Het tijdsverschil merk je natuurlijk wel met zo'n kleintje. Ons dochtertje had steeds een kleine week nodig om te wennen en in het ritme te komen. Maar het viel me allemaal 100% mee. En zoals ik al schreef, ik zag ook allemaal toestanden voor me! Maar niet nodig dus.

Nog een tip, op Schiphol hebben ze sinds de zomer een baby lounge. Hier staan bedjes, is alle gelegenheid om te verschonen of een flesje of potje op te warmen. Het is er rustig en helemaal op babies ingericht. Tax free shoppen hebben wij dus niet gedaan, wij zijn alleen maar in die baby lounge geweest. Het zich achter de vestiging van het Rijksmuseum achter de douane. Wel handig om een eigen dekentje of lakentje mee te nemen, want dat is er niet.

Oh, en mocht je in een shopping mall de winkel 'Carter's' tegenkomen.... Zeker even gaan kijken, ze hebben hele schattige kleding voor die kleintjes!

Heel veel plezier in Florida en ik hoop dat de reis goed gaat!

Groetjes
VB

Bedankt voor jullie goede informatie.
Nog een vraagje, mag je zo'n kant en klaar pakje nutrilon meenemen?
Voor de zekerheid nemen we ook maar poeder mee.

bedankt weer.

Rachel

Terug
Bovenaan