vliegen met een nogal pittig kindje!

Hallo!

Ik heb een dochtertje van ruim een jaar. Zij is vanaf haar geboorte al heel hevig in haar emoties, ze kan ontzettend vrolijk en lief zijn maar ook héél erg driftig. Ze heeft een uitgesproken willetje. Nu willen we eigenlijk in oktober gaan vliegen, waarschijnlijk naar de Canarische eilanden, dat is ongeveer 4 uur vliegen. Maar ik twijfel echt heel erg. Ze is geen kindje dat lang op schoot wil zitten, ze speelt liever op de grond (ze kan niet lopen en begint nu een heel klein beetje met kruipen). maar thuis wil ze ook geen 4 uur binnen zitten, ik wissel het af met zelf spelen, samen spelen en dan fietsen, wandelen of boodschappen doen. Als ze het beu is laat ze het echt heel erg horen en kan ik haar niet rustig krijgen. En we moeten ook nog naar Schiphol vliegen, daar wachten. Ze slaapt ook alleen maar in haar bedje........
Hebben jullie tips of wat adviseren jullie? misschien maar beter om een jaartje te wachten?
Ik hoor het heel graag!
Groetjes
Petra
 
Probeer bij de maatschappij / je reisorganisatie een baby bedje te
regelen. Ik weet niet hoe zwaar je koter is, maar ze mogen er in tot 15
kilo.



Ik heb met Ellen gevlogen toen ze 6 maanden was, maar wel 18 uur aan 1
stuk. Het viel me allezins mee, ze heeft op de heenweg maar 5 minuten
TOTAAL gehuild, terugweg 30 minuten maar takeoff duurde te lang en het
bedje krijg je pas als je in volle vlucht bent.



Het bedje is ook handig om haar rechtop in te zetten, ritsje sluiten,
speeltjes erbij, dan heeft ze haar eigen plekje. Zorg er ook voor dat
als je met een partner gaat dat de stewardessen jullie afzonderlijk
eten geven dus eerst jou zodat je partner op de kleine let en andersom.



Ik denk dat als je rekening gaat houden met alles wat er fout zou
kunnen gaan (Afkeurende blikken naar die mevrouw die niet eens haar
kind in bedwang kan houden!) dat je helemaal nooit meer je huis uit
komt, dus gewoon gaan. De grootste stressfactor voor je kind dat ben
JIJ. Dus als jij relaxed bent heb je een grote kans dat je kind dat ook
is.

 
hoi hoi,
wij zijn met ons dochtertje van 9 maanden naar spanje gevlogen en ik maakte me ook wel druk om het vliegen vooral omdat ze zeker niet zal slapen onderweg. Dat doet ze alleen in bed namelijk.
Maar zoals hierboven al staat; jij bent de stressfactor...
je moet er gewoon instappen met de instelling dat je die mensen hooguit nog eenkeer ziet op de terugweg in het vliegtuig en daarna nooit meer! Jammer dan als je kind krijst of een driftbui krijgt. Er zijn wel ergere dingen! Enne....de kans is groot dat je uk niet de enige is in het vliegtuig, en misschien gaat het wel harstikke goed!
Wij liepen met de kleine af en toe even door hetgangpad zodat ze lekker afgeleid werd. Lekker wat drinken en koekjes gegeven en ze hebben best veel om naar te kijken.
Ook onze kleine heeft een een echte gilbui gehad, maar ik ontving geen boze blikken hoor, eerder nog mensen die zo keken van; tja...die fase hoort er ook bij...

Dus.....lekker op vakantie gaan, voor je dochtertje natuurlijk ook heel leuk! Lekker zwemmen enzo, en voor het eerst vliegen!
Heel veel plezier, en als ze niet mee mag dan wil ik wel mee in haar plaats....hihi
 
Wij zijn in juni met onze dochter van toen nog net geen jaar naar Mallorca gevlogen. Ik heb wel bewust voor Mallorca gekozen omdat dat maar 2 uur vliegen is, ik zag er erg tegen op. Lindsay is een pittige tante en we vlogen ook nog eens midden in de nacht, om 5.00. Het is enorm meegevallen en ze is zelfs in slaap gevallen bij mij op schoot, ongelofelijk zeg dat doet ze anders echt niet en slaapt ook alleen maar in haar bedje. Ook de terugweg ging heel goed, ze was zo moe van het vroeg opstaan  dat ze vrij tam was. Ik had een speelgoedhuisje van nijntje meegenomen, van stof weegt helemaal niets en omdat het nieuw was vond ze het geweldig. En wat boekje en je komt de tijd wel door hoor. zo'n bedje waar over gesproken wordt kun je niet krijgen op korte vluchten dus reken daar maar niet op hoor! En op de meeste vluchten krijg je ook geen warm eten meer dus dat is al een probleem minder. Ik denk dat het per kind verschilt maar dat je pas weet hoe het is als je het uitprobeert en is het niets dat doe je het daarna even niet. Ik zou het voor de vlucht zeker nog eens doen maar onze dochter is zo van slag als ze in een andere omgeving moet slapen dat we 10 dagen lang met een kind zaten die overdag maar ook snachts bijna niet sliep. HOpelijk is dat volgend jaar anders. Nou succes met de keuze die je maakt.
 
Hallo,

Wij hadden hetzelfde "probleem". Ook naar de Canarische eilanden en onze zoon was behoorlijk driftig en wist precies wat hij wilde. We hebben het wel gedaan, zelf geprobeerd niet al te gespannen te zijn. We hebben van de huisarts wat homeopatische pilletjes gekregen waar hij iets rustiger van werd, kan totaal geen kwaad om te geven en waarschijnlijk hielp het wel. tijdens het vliegen zat meneer bij ons op schoot en hadden we een paar speeltjes mee van thuis. Daar heeft hij lekker mee gespeeld, hij viel op schoot, in mijn armen in slaap. Dus waar we al van wakker hadden gelegen van te voren, gebeurde helemaal niet. Het ging prima. Die 4 uur hield hij ook prima vol, langer had het dan ook niet moeten zijn. Daarnaast zit dat hele vliegtuig vol met jonge gezinnen en zijn er zoveel kinderen dat het niet opvalt als hij/zij huilt.
een vriendin heeft ook gevlogen en heeft daarvoor een reiswieg gekocht, 2e hands, en die kan je op je schoot leggen. De kleine kan daarin slapen en spelen. Dat ging ook uitstekend. Van te voren even thuis laten wennen.

Ik zou lekker op vakantie gaan als ik jullie was, en een jaar uitstellen heeft misschien weinig zin, dan kan er net zo goed iets anders zijn waardoor het niet kan.

Succes en groeten,

Linda
 
Hallo,

Die babybedjes zijn alleen op intercontinentale vluchten, en niet binnen europa.
Wat misschien wel een aanrader is om te kijken of je voor de kleine meid ook een stoel kan boeken.
Want als er geen extra stoelen over zijn dan moet je haar inderdaad 4 uur op schoot houden.
Wij hebben een dochter die 3 september 1 is  geworden en wij  gaan binnenkort heel ver vliegen namelijk naar canada, maar ik heb wel een extra stoel geboekt ondank dat ze dat in principe nog nioet hoeft (vanaf 2 jaar).
Heel veel plezier  op vakantie Groetjes D-tje  
 
Terug
Bovenaan