Vliegen met pasgeboren

<p>Hallo</p><p>Mijn baby is 3 weken oud en ik moet reizen met mijn baby met vliegtuig. Ik ben beetje bang of is dat niet gevaarlijk voor baby?</p><p> </p>

Als het een moeten is, moet het. Maar ik zou het zelf niet zo snel doen, omdat er veel druk op de oren komt en zulke kleine kindjes daar vaak nog niet tegen kunnen. Daarnaast kan een vliegtuig voor zo'n kleintje veel spanning en stress geven. 
Anders even navragen bij de huisarts!

Als het moet, moet het! Ik heb laatst gevlogen met onze baby van toen 7 maanden en dat ging prima hoor. Met een jongere baby is het misschien zelfs nog wat makkelijker omdat ze nog veel slapen. Wij moesten onze actieveling namelijk al aardig bezig houden gedurende de vlucht. Opstijgen en landen was geen probleem, we gaven haar gewoon een flesje en ze gaf geen kik. Nergens last van omdat ze lekker veel aan het slikken was. 
Succes! Komt vast goed :)

Babies mogen 7 dagen na de geboorte al vliegen volgens een KLM bijvoorbeeld. Je kunt eventueel voeden tijdens het opstijgen en landen ivm de oortjes. Als het goed is krijg je een stoel voorin het vliegtuig en word er een babywiegje/nestje voor je gereserveerd waar je baby eventueel even in kan liggen. 
Vliegen met zo een kleine baby is niet gevaarlijk maar of het fijn is.. dat is weer een ander verhaal.

Succes ?

Ik heb met een baby van 8 weken 24 uur gevlogen naar australie, en 6 weken later weer terug. Het ging prima. Babies van die leeftijd slapen en drinken vooral. Mijn dochter gedroeg zich niet anders dan thuis, dus het hangt wel af van zijn/haar gedrag thuis. 
Mijn dochter was na 7 weken over haar ergste darmkrampen heen en huilde een stuk minder. Hierdoor huilde ze ook niet tijdens de vlucht.
Het advies is om de baby te laten drinken tijdens opstijgen en landen ivm klaren van de oren. Ik heb geprobeerd om mijn dochter te laten drinken, maar zij viel elke keer in slaap. Ha ha. Ze had er kennelijk geen last van.
Je krijgt idd een babywiegje, waar je baby in kan slapen (tot 10kg). 
Zelf heb ik niet kunnen slapen omdat er telkens turbulentie was en dan moet de kleine elke keer weer op schoot.
Nu ga ik weer 24u vliegen met twee dochters. Een van 2 jaar en de andere van 10 weken. Ik maak me meer zorgen om de energie van mijn 2 jarige dan die van 10 weken.
Een jonge baby vliegt makkelijker dan een peuter!

[quote quote=10257328]Ik heb met een baby van 8 weken 24 uur gevlogen naar australie, en 6 weken later weer terug. Het ging prima. Babies van die leeftijd slapen en drinken vooral. Mijn dochter gedroeg zich niet anders dan thuis, dus het hangt wel af van zijn/haar gedrag thuis. Mijn dochter was na 7 weken over haar ergste darmkrampen heen en huilde een stuk minder. Hierdoor huilde ze ook niet tijdens de vlucht. Het advies is om de baby te laten drinken tijdens opstijgen en landen ivm klaren van de oren. Ik heb geprobeerd om mijn dochter te laten drinken, maar zij viel elke keer in slaap. Ha ha. Ze had er kennelijk geen last van. Je krijgt idd een babywiegje, waar je baby in kan slapen (tot 10kg). Zelf heb ik niet kunnen slapen omdat er telkens turbulentie was en dan moet de kleine elke keer weer op schoot. Nu ga ik weer 24u vliegen met twee dochters. Een van 2 jaar en de andere van 10 weken. Ik maak me meer zorgen om de energie van mijn 2 jarige dan die van 10 weken. Een jonge baby vliegt makkelijker dan een peuter![/quote]
Haha ja precies wat ik zei, hoe jonger hoe meer ze slapen :) knap dat je dat gewoon doet met twee kids! Ik hoop ook nog een keer naar Australië te vliegen komende jaren. Ik zou graag willen dat mijn dochter mee kan. Maar zie toch op tegen zo'n lange vlucht met een actief kind :p 

Idd wat al gezegd is; drinken met stijgen en dalen. Wij hadden wel voor onze baby gehoorsbeschermers gekocht van Alpine, speciaal voor baby’s. Dit doet niets af aan de luchtdruk maar wel aan mogelijk stress. Alle geluiden worden flink gedempt, dus ook de motoren, het omroepen door stewardessen en geroep van andere kinderen. Hij sliep hier heerlijk mee, als we ‘m af deden werd hij snel wakker door alle geluiden.. 

Terug
Bovenaan